Elias Hj Idris

 Tindakan orang tua ini bersolat di tengah kota London juga mungkin dipertikaikan juga! Bid'ah sebab nak menunjuk-nunjuk.

Sebenarnya khazanah Syeikh Abdul Qodir Al-Jilani, 'SIRRUR ASRAR' ni telah ditepekkan dalam bab haqiqat di laman TKO (TranungkiteOnline). Namun tak siapa pun yang mahu ambil i'tibar sedikit pun selain daripada melalak macam 4 orang buta dengan gajah - menilai gajah ikut persepsi buta masing-masing!

Sebaliknya, sesiapa yang berminat dengan jurusan haqiqat dan ma'rifat langsung dicaci-cerca dan diberikan gelaran yang menghinakan. Peliknya, pengurusan TKO seakan bersetuju dengannya. Kamu jerit la... tiada tindakan apa-apa? Dan terbaru... baru teman perasan sudah banyak unsur 'Wahhabi' yang meresap ke dalam laman TKO. Malah di dalam PAS juga ramai - sambil yang ditempelak adalah syiah!

Cuba lihat respons si forumer bijigetah - dia yang menuduh kumpulan yang cenderung kepada bab haqiqat n ma'rifat sebagai 'melihat Allah swt dengan mata lendir mereka';  adalah ungkapannya sendiri kemudian dijadikan tuduhan yang diiyakan oleh ramai penyokong gila dalam laman berkenaan.

Lama dulu Syeikh Abdul Qodir telah merakamkan sifat-sifat haiwan ini seperti yang ada pada manusia; Bersifat ular – berbohong, mengata-ngata, membuat tuduhan palsu dan menyakitkan orang lain dengan perkataannya. Kala jengking – kritik yang tidak sihat, mempersendakan orang dan tidak menerima mereka. Tebuan – bahasa kesat yang menyakitkan hati orang.

Menariknya ada pula yang menyokong beliau agar terus brutal dalam membuat sanggahan. Pelik sungguh manusia di akhir zaman ini; cenderung kepada yang batil sambil menafikan kebenaran. Penat SQAJ meninggalkan khazanah 'Sirrur Asrar', tetapi tiada satu pun memberi munafaat kepada puak-puak jahat mulut ini.

bijigetah
Pemerhatian
Pemerhatian


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 1623
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.
PostPosted: Wed Jun 19, 2013 12:40 pm    Post subject: Reply with quote


getzer wrote:
"Beribadatlah seolah-olah kamu melihat Allah"

Bila baca je tajuk thread ni terus sy tersentak dan berkata dalam hati, " bagaimanakah mahu beribadat, bersolat, seolah olah kita melihat Allah kalau dalam kehidupan kita tidak dapat merasakan bhw Allah itu sentiasa mengawasi kita, memerhati kita 24 jam sehari tanpa terlepas walau 1 saat pun...?

Pernah kah kita bertanya pada diri, bagaimna agaknya kedudukan kita di sisi Allah saat ini?
Jwpnya, kalau nak tau kedudukan kita di sisi Allah, maka kita renung diri sendiri selama ini, di mana kah kita 'letakkan'Allah dlm kehidupan kita sehari-hari...

Jauhkah...dekatkah?

Jadi bgmn mahu beribadat seolah-olah melihat Allah sekiranya kita tidak berasakan bhw Allah itu sentiasa mengawasi, memerhati kita 24 jam sehari..

Rupa2nya semakin byk yg kita belajar, semakin kerdil rasanya diri,,,bukan rasa semakin hebat atau pandai...

bijigetah wrote:
Orang Hakikat Petole TKO mana boleh diberikan nasihat. Dah maqam Kasyaf. Rasa rasa gamok gamok boleh nampok Allah dengan mata lendir dalam solat. Nak sebar dan tunjuk pada umum depa dah hebat sebenornya. Tak caya sat lagi baca la kalam mereka mempertahankan rasa rasa gamok gamok biskut Mony...
0 Responses