Elias Hj Idris
Di sini apa yang dapat dilihat ialah mereka ini baru cuba-cuba 'bermain' media dengan meletakkan tanda amaran; dengan tujuan yang dilihat seakan cubaan memalukan forumer.

Kenapa moderator sendiri tidak memainkan peranan memberikan peringatan; dalam erti kata mendidik forumer agar JANGAN terlajak bicara (dari semasa ke semasa - bukan semua pun sebab thread panas bisa dilihat serius sejak mula dengan tanda-tanda awalnya). Ini penting sebab kita selalu memarahi pihak polis di atas tindakan mengenakan saman ekor, AES dsb sebagai langkah mencekik rakyat.

Sebaliknya, kita yang dok berkeriau ini mengambil langkah yang sama - menjilat ludah yang tidak nampak. Contoh mudah, bijigetah masih mengeluarkan ungkapan tidak senonohnya - ikut sedap mulut, takde satu apa pun teguran yang dibuat! Ada yang menyokong lagi - konon ia adalah cabaran masa kini.

voice
Major General @ Super Mod
Major General @ Super Mod


Joined: Dec 11, 2006
Posts: 844
Location: Never underestimate the power of idiots in large groups
PostPosted: Fri Jun 14, 2013 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

Kalau ikut tafsiran sebenar, BG (bijigetah) & IL (ikanlepu) tak sepatutnya dapat tag Dalam Pemerhatian
(mod kena buat petisyen ni)



Diberikan kepada user yang melakukan perkara yang 'tidak beretika' tapi masih lagi tidak melanggar peraturan secara multlak. istilah 'tidak beretika' boleh ditafsirkan sendiri mengikut budi bicara mod.

Yang ini yang sepatutnya... sebab dalam shoutbox saya ada mintak supaya berehat.

Untuk satu-satu kes. misal wujud pengaduhan (gaduh dlm thread yang tak kesudahan) kuarantin untuk redakan keadaan. lepas tu bebas balik setelah kaeadaan tenang.

Yang menunggu


Jika keadaan masih tidak terkawal atau berubah maka elok diberikan mesej amaran (pm) yang memang sudah ada di laman TKO ini. Pun biasa la Melayu... yang tidak cakna tentang apa jua perkara; 'which is which?'

Lebih kelakar lagi apabila ada forumer lain pula yang menegur.


TOK_BATIN
Koperal
Koperal


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 642
PostPosted: Fri Jun 14, 2013 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

kalau tuan butir getah segan nak mulakan, biar tok sakai wahabi yg mula kan dulu soalan secara umum:.

1.Sejak bila muncul nya ASWJ dan lain2 firqah ni?
2. Apakah krn kami tak mempercayai kuburan keramat maka kami di tuduh batil?
3. Benarkan tuan butir getah ni seorg Ahli Sunnah Wal jamaah? Harap Tuan butir getah tak menipu atau cuba berbohong di sini, kerana sedari dulu diperhatikan tulisan atau biji bicara tuan butir tak melambangkan akhlak seorg ASWJ..jauh sekali melambangkan seorg ahli tarikat yg berusaha mencapai makam yg tujuh sambil berusaha mendaki dari tingkat2 nafsu yg tujuh..... spt nafsu syaitan, nafsu haiwan, nafsu amarah atau nafsu luwamah..... menuju sekurang2 nya ke tingkat nafsu mutmainnah......

Dari tulisan2 tuan butir getah tidak menggambarkan husnul zan... bersangka baik.... semua yg tak sekata dgn kita di katakan mabuk daun ketum, kepala leper, otak empat segi dan sebagai nya.... kita saja yg kepala bulat....kepala betul... makna nya kita masih tak dapat lagi menghindar dari sifat2 mazmummah spt riak, takabur, samaah dll.

Tok tak tahu siapa sebenar nya tuan butir getah, samada seorg mualaf, seorg muslim, majusi, yahudi atau nasarani.....yg masuk ke TKO semacam nak mengadu domba... maklumlah dlm internet ni mcm2 org boleh menyamar...alangkan zaman sahabat pun ada yg menyamar, ini kan pula zaman kita, dlm internet lagi... yg dah bercucu menyamar bujang...... atau.... ntah.... tapi yg jelas akhlak budi tak menggambarkan buah bicara seorg Ahli Sunnah wal jamaah...

2 Responses
  1. Kenapa dlm TKO takde kesatuan jemaah? Nak buat gathering pun payah diajak untuk bersua muka. Masing2 terlalu takut seolah2 dlm kandang tu ada rimau besar!
    Puncanya, pentadbiran TKO/MOD yg tidak tau hala tuju sesebuah media seperti di laman maya ini.
    Silap tulis saja, MOD akan lock. Klu tak pun dia akan syarahkan dlu dgn bahasa yg keras atau menyakitkan hati. Lebih terjal lagi ada yg terus 'delete'.
    Didikan awal takde; teguran jauh sekali, tapi marahkan polis bila terus menulis surat saman!


  2. Bila dicadangkan TKO memainkan peranan lebih luas, umpama mengambil beberapa 'Kawasan' PAS di T'ganu sbg anak angkat. Adakan program.
    Kelakarnya, seperti ada yg terkejut! Seakan2 ia mustahil.
    Malah ada anggota 'Veteran' yang kata pemimpin PAS pun tatau apa itu TKO?
    Kesannya, itu la... BN masih dominasi DUN T'ganu dgn 17: 15!