Elias Hj Idris
Kita tak tau apa jenis manusia yang berlindung di sebalik nick 'bijigetah' ini?
Mottonya berselawat ke atas Nabi saw, tetapi akhlak yang dipaparkan, masyaAllah; amat memalukan. Hati busuknya begitu cepat mencernakan melalui mulut celupar akan apa yang tidak disukainya; dengan gelaran yang pelbagai.

"Sesungguhnya, sejahat-jahat yang melata (di muka bumi) di sisi Allah ialah orang-orang yang pekak dan bisu, mereka tiada memikir apa-apa pun."  -  Al-Anfal: 22

Kepala leper, mabuk ketum, hakikat petola atau hakikat kentang n haramjadah di antara wiridnya selalu. Toksah dok kata apa la dia akan tetap macam itu juga. Sedangkan di TranungkiteOnline (TKO) sana dia yang nampak terloncat-loncat macam kera kena belacan dek terlalu mengharapkan pengiktirafan orang - biar konon nampak hebat. Sedangkan ramai yang melihatnya macam beruk yang menyeringai sambil menampar-nampar paha bila ternampak perempuan. Gatal n biadab.
 

Mungkin ini kesan apabila dia berkepala lonjong n licin macam kepala raja yang ditangisi dek si Luncai, gamaknya sebelum dihumban ke sungai bersama labu-labunya.
Maka terjunlah si Luncai (dibaca bijigetah) dengan labu-labunya. Biarkan! Biarkan, kata orang-orang suruhan raja.


bijigetah
Pemerhatian
Pemerhatian


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 1507
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.
PostPosted: Thu Jun 13, 2013 5:47 pm    Post subject: Reply with quote


ikanlepu wrote:
Lenguh jari delete kesemua pos; malas nak layan MOD bengong n jenis kepala angin.

Bijigetah, kamu tak malu ke org dah letak kamu dlm 'Pemerhatian'. Kat shout, kamu dibanned? Idung tak mancung, jgn pipi tersorong2!

Maaf dipohon drpd kengkawan yg teman kata, sindir, tersentuh atau marah dsb. Boleh jumpa di FB ( Laksamana Zheng He @ https://www.facebook.com/elias.hjidris ) atau di blog ( http://ikanlepu.blogspot.com ).

Maaf zahir batin.

bijigetah wrote:  Dengan label PEMERHATIAN tu ko rasa malu ye ikanlepu?
Kalau ko rasa malu cakap ko rasa malu tak payah kait dengan orang lain.

Dengan Allah Taala ada rasa malu tak bile ikut suke kata orang yang mati jadi makanan setan. ?
Ada rasa malu bila hina orang lain?
Ada rasa malu bila seliparkan guru orang lain?

Biasa orang yang mengharapkan akan kesukaan dari makhluk memang berbimbang dengan kemahsyoran dan tanggapan makhluk lebih dari redha Allah.

Hakikat jenis apa ko belajar sampai teruk sangat kepala leper dituntun ?
1 Response
  1. Adakah tuk guru 'mimpi' di Kpg Petai Bubus itu layak dipanggil guru 'Wakil Tuhan' di abad ini?

    Jika benar, alangkah aniayanya sekelian umat di negara ini sebab Allah swt mengutuskan 'wakil'-Nya tanpa petunjuk kepada orang lain.

    Orang di Terengganu sendiri pun tidak ambil kisah kewujudannya di sana. Murid pun ada 2-3 orang yang aktif berkempen di TKO.

    Pastu pendokong taksubnya bukan main marah apabila teman kata guru itu selayak 'selipar Jepun' saja.

    Menghina, katanya.

    Sedangkan fikir sendiri la tarafnya - tidak jauh beza daripada Rosul Melayu, Hj Kahar (seangkatan - sejak 33 thn yg lau!). Al-Arqam pun jauh menonjolnya jika dikira dr sudut pengiktirafan ramai/pengikut.

    Itupun Al-Arqan dicop sesat.