Elias Hj Idris
Motosikal Kawasaki 600GPZ yang dibeli pada tahun 1986 pada harga RM13,800 (tunai).


Motosikal ini dipinjamkan kepada 'Team Lucky Strike Racing' untuk pengubahsuaian - masuk ke litar lumba. Ditunggang oleh R. Nattavude dari Thailand. Banyak kali menang di Litar Batu Tiga, kendian pindah ke Pasir Gudang (menang 3 kali) dan terakhir di Grand Prix Macau (1st dalam kelas).


Pada masa yang sama turut menggunakan Kawasaki 750 'Superbikes Challenge'. Siap bawa pergi tangkap ikan di laut lagi. Ikan yang paling besar tu adalah siakap - 27kg, siakap yang kecil 2 ekor tu 7 dan 8kg. Jenahak hampir 6kg!


Enjoy sekali dengan motosikal ni: Klang, Bukit Raja toll ke Damansara toll terus ke pusat bandar di Jalan Melaka; 12-15 minit. Rasa lelaki sejati.


Bersama 80 superbikers dari seluruh negara serta Singapura mengiringi Almarhum Sultan Iskandar, Johor ketika perasmian Litar Pasir Gudang yang menggunakan motosikal Yamaha V-Max ini.



Ikut sama ke Macau dalam perlumbaan Grand Prix 1987 - di mana R. Nattavude menduduki tempat pertama dalam kelas (menggunakan motosikal yang dipinjamkan itu). Wartawan sukan (Jim) sedang menemuramah. Di sebelah teman adalah Phang Yoke Yau yang memiliki 'team'nya sekarang; Team YY Phang; Foreman Oh dan R. Nattavude.


Bersama 'otai' superbikers yang tidak asing lagi. Geng KL.


Nasib tidak menyebelahi, gamaknya - tak jadi bercinta dengan pramugari dari Jepun ini; Tomoko Minagawa. Masa itu dia menjalani kontrak dengan MAS.


Acara 'Super Saloon Unlimited Formula' di Pasir Gudang. Panas terik menghilangkan segala 'mood' yang ada.


Bual bicara ketika melancarkan novel, 'Bunga Bukan Semusim', 754 m.s. di Pesta Buku Antarabangsa, PWTC. Kemudian menandatangani naskhah belian daripada peminat.



Sewaktu melancarkan majalah kartun 'Din Beramboi' bersama pengasasnya, arwah Meor Mohd Fuad di Pasar Seni, KL. Untuk makluman idea asal watak Din Beramboi ini adalah daripada Sdra UJANG.


Cuma tidak kesampaian cita-cita untuk menjadi model, beraksi di puncak Bukit Antarabangsa. Maserati yang berharga RM220,000 (waktu itu).


Di usia 34 tahun telah berjaya memiliki kereta ini... 2nd hand (1thn) milik tokoh politik MCA Ampang siap modified dengan lekapan 'Lorinser'.


Pada masa yang sama turut memiliki kereta ini - dibeli koyak plastik, beb. BMW 320i yang dipasang di Sarawak.


Hok ni... terasa benar cam orang tua! Aduii...


 Juga... seorang ahli sukan waktu jadi pelajar; melempar cakra.


Serta... orientate freshies bersama Shahidan (Perlis) & Hadi (Johor)


Dan... mencuba-cuba rifel Steyr-AUG!


2 Responses
  1. matt Says:

    kenangan warna-warni mengusik jiwa..:)


  2. Ni bukan kenangan warna-warni, yeop! Ni namanya laluan merentas duri untuk merasai betapa bermaknanya hidup ini.
    Tiada lagi rasa seronok dengan segala 'daki' dunia. Hanya mengabdikan diri demi mencari keredaan-Nya semata; redha-meredhai.