Elias Hj Idris
Fazlina Zahari

Modus operandi "Bumi Hangus" agenda Lge DAP khas untuk orang Melayu Islam

AMBO pernah menulis sebelum ini berkaitan strategi “Bumi Hangus” banyak disebut dalam beberapa sejarah penulisan buku-buku strategi peperangan. Ia paling terkenal apabila digunakan oleh Joseph Stalin terhadap tentera Jerman semasa Perang Dunia Ke-2, oleh Lord Kitchener terhadap Boers, oleh tentera Rusia semasa pencerobohan Napoleon yang gagal terhadap Rusia.

Kali ini kebetulan AMBO baru sahaja selesai menghabiskan sebuah buku karangan Edwerd Kyle 1963 seorang peranakan campuran Belanda-Potugis yang meneliti tuntas sebuah perancangan - perencanaan formula politik dalam berdepan musuh - senario pertempuran percaturan perang psikologi.

Ia masih releven sehingga kini apabila apa yang berlaku di Malaysia mirip dengan setiap perancangan “Bumi Hangus”. Dalam keadaan sekarang pelbagai krisis - keberantakan yang kita lihat berlaku dalam negara. Apakah kita hari ini berdepan dengan corak pemerintahan ala ”Bumi Hangus” yang akhirnya bakal merugikan umat Islam - Bangsa Melayu Bumiputera Malaysia.

Istilah “Bumi Hangus” secara ringkasnya merupakan satu strategi ketenteraan di mana kesemua aset yang digunakan atau boleh digunakan oleh musuh disasarkan seperti sumber makanan, pengangkutan, komunikasi, sumber industri, juga orang awam di kawasan itu akan dimusnahkan, dilemahkan atau dipastikan tidak memberikan manfaat kepada musuh selepas mereka meninggalkan kawasan tersebut.

Lihat sahaja hari ini segala bentuk kekuatan - aset utama orang Islam Melayu dijual - dijarah oleh kerajaan DAP-PH seperti Tabung Haji, Khazanah juga Sime Darby. Segala institusi orang Islam Melayu difokuskan untuk dilemahkan - diranapkan.

Siapa peneroka? Sudah pasti 95% Melayu Islam; harga sawit dan getah diranapkan ke peringkat terendah untuk memastikan ekonomi orang Islam Melayu jatuh; hancur.

Siapa petani dan nelayan? Sudah pasti lebih 80% Melayu; lihat sahaja bantuan subsidi untuk mereka menjalankan kerja-kerja menangkap hasil laut di tarik; mewujudkan corak perniagaan “Org Tengah” untuk menekan nelayan dengan hasil yg murah seterusnya memastikan majoriti Melayu Islam itu  miskin dan merempat.

Siapa Tentera atau bekas Tentera? Sudah pasti lebih 90% Islam Melayu; lihat bagaimana segala aset di bwh LTAT dijual untuk dikuasai oleh bangsa asing; kaum cina; di mana pembahagian dividen yang terendah dalam sejarah dibuat untuk memastikan tentera dan bekas tentera yang majoritinya Islam Melayu terkesan oleh tindakan ini.

AMBO tidak mahu senaraikan semua sebab terlalu banyak dan sudah kerap dikongsikan oleh rakan rakan lain. Tetapi apa yang AMBO mahu jelaskan ialah DAP mengetahui mereka sedang berdepan dengan masalah kepercayaan dan sokongan daripada kalangan Islam Melayu mutakhir ini; mereka maklum bahawa mereka tidak mampu mengekalkan kerajaan hari ini untuk penggal depan.

Justeru itu, formula; strategi “Bumi Hangus” sedang mereka jalankan; laksanakan. Mereka akan meninggalkan Malaysia dengan pelbagai masalah. Hutang negara bertambah. Ekonomi jatuh merudum. Jumlah kemiskinan meningkat; rakyat yang hilang kerja makin ramai. Kuasa beli rakyat lemah; institusi kewangan Islam Melayu telah disabotaj. Ini semua dilakukan dengan teliti hari ini oleh Kerajaan DAP-PH agar sesiapa sahaja yang memerintah selepas mereka akan gagal; berdepan zaman sukar untuk mengembalikan kestabilan negara dalam pelbagai aspek. Ekonomi sukar dipulihkan kerana segala aset telah dijual kepada bangsa asing; kaum mereka. Rakyat akan marah; tidak yakin dengan kerajaan baru ketika itu. Rakyat akan merasa lebih susah selepas mereka (DAP) kalah PRU15 nanti. Ketika itu kerajaan baru akan menerima tekanan dari kemarahan rakyat; seterusnya bakal menghuru-harakan negara dengan bantahan; kebangkitan rakyat yang berang kesan kegagalan kerajaan baru.

Itu semua dirancang pada hari ini untuk memusnahkan Malaysia. Ini semua sedang dilaksanakan oleh bangsa DAP untuk menjadikan Malaysia seperti Palestin atau Iraq. Jangan kita kata ia tidak mungkin berlaku kerana lihat sahaja sejarah negara-negara tersebut. Bagaimana Amerika dan sekutunya merencanakan pemusnahan Iraq pada tahun 2003 bermula dengan Perang Teluk sehingga setiap hasil dalam negara itu menjadi milik orang asing dan rakyat sehingga kini masih merempat kesan daripada  kesilapan terpedaya dengan propaganda US dan musuh-musuh Presiden Saddam Hussin. Iraq masih gagal bangun atau dibangunkan kerana segala aset penting dalam Iraq telah berpindah tangan kepada bangsa asing; pelobi-pelobi Amerika Syarikat.

Saddam dituduh sebagai perompak; pemerintah yang membolot harta negara walhal ketika itu rakyat Iraq hidup senang dan mewah. Iraq ketika itu adalah di antara negara yang mempunyai ekonomi cukup kukuh kerana Dinar Iraq disandarkan dengan Pound Sterling British. Iraq merupakan sebuah negara kuasa besar yang tidak tunduk kepada kuasa Amerika. Iraq merupakan sebuah negara yang menjadi sandaran kepada negara-negara sekelilingnya dalam berdepan dengan kuasa-kuasa besar lain.

“Bumi Hangus” yang dilaksanakan oleh US dan sekutunya terhadap Iraq berjaya menjadikan Iraq hari ini sebuah negara ysng tidak lagi mampu untuk bangkit atau dibangunkan. Samalah seperti kita di M'sia apabila segala aset orang Melayu dalam negara sedang dijual dan dipindah-milik kepada  bangsa asing dan orang luar. Apakah itupun kita masih tidak nampak?

Mungkin hari ini kita tidak berasa kesannya, tetapi ia bakal memberikan kesan kepada generasi anak dan cucu kita nanti yang akan hidup di negara tanah tumpah sendiri tapi merempat; tak berharta!

Selebihhnya DAP akan menjual segala bentuk harta dan aset milik orang Melayu supaya walau mereka tewas dan jatuh sebagai kerajaan selepas ini, bangsa Melayu tetap akan binasa dan hancur. Ekonomi negara akan dikawal oleh kaum mereka. Bekalan makanan akan dikuasai kaum mereka. Tanah dan segala bentuk rumah atau bangunan dimiliki kaum mereka. Melayu yang mahu makan harus membelinya daripada mereka. Melayu yang mahukan rumah harus menyewa daripada mereka.

Melayu yang mahu bekerja harus menjadi kuli dan hamba abdi mereka. Ketika itu jadilah kita Melayu S'pore yang telah hilang segala maruah dan harta-benda!

Fikir-fikirkanlah wahai bangsaku. Kita sedang menggadai maruah dan masa depan kita kepada satu  bangsa yang amat jahat dan cukup kejam. Mereka merancang dan menyusun perencanaan ini sejak lama sehinggalah mereka mendapat kuasa daripada tangan-tangan sial Melayu yang terpedaya dengan janji manis dan propaganda fitnah nan berterusan.

Hari ini kita semua sedang merasa kesannya. Masih belum terlambat untuk bertaubat dan memperbetulkan kesilapan yang lepas. Hari ini kita bukan berbicara tentang soal politik kepartian lagi, tetapi harus melihatnya sebagai jihad kita sebagai orang Islam dan bangsa Melayu Bumiputera yang harus pertahankan maruah bangsa dan agama dengan apa cara sekali pun. Kita kembalikan sebuah kerajaan Bangsa Melayu Islam dan pastikan segala kepentingan kita bumiputera tidak dibawa keluar oleh bangsa asing atau mana-mana kaum mereka.

Ini jihad kita. Ini ikrar kita untuk pastikan bangsa DAP dihalau keluar dari negara ini dan kita harus menolak ideologi komunis yang sedang mereka kembalikan dalam negara ini. Kita semua tahu  betapa kejam komunis di zaman datuk-nenek kita dulu, begitu jugalah bangsa DAP yang ada pada hari ini kerana roh komunis masih hidup segar-bugar dan kuat dalam diri dan ideologi setiap pemimpin DAP yang ada pada hari ini.


AMBO