Elias Hj Idris
Jenis ikan laut yang paling berbisa;
ia akan tangkap panas di bawah ketiak,
berdenyut; telinga serasa berapi dan kepala bengang.
Pada mereka yang tak tahan boleh membawa ke demam.
Ada jenis yg berbunga-bunga - rock fish!
Tangkapan mangsanya cara sedut.
sekali... ngap!
6 Responses
  1. petunjuk Says:

    isi ikan lepu yang lembut dan enak membuatkan ia mempunyai nilai komersial yang tinggi



  2. Anonymous Says:

    semalam tgk kat TV .. ada restoran kt Singapore jual ikan ni. tapi nampak siksa sangat la nak mengesahkan ikan ni ... aduhai manusia ... semuanya dia baham


  3. Kat kepalanya ada 6 duri tersebunyi... cukup bisa. Apabila tersosok, ada bisa berupa santan yg keluar dari tepi.

    Masa ke laut aritu... dah lali. Asyik kena je.


  4. Anonymous Says:

    Saudara JKP,
    Kalu dah selalu kena sengat dgn ikan tu .. boleh jd lali ke? masa kat TV dia kata a moment kena sengat kena terus ke sepital ..


  5. Tengok anti-body jg... sakit/bisa mmg la, tp bila dh kat laut sensorang tkkn nk balik waktu tgh mlm buta?
    Ada yg tk thn leh demam tu.