Elias Hj Idris

SALESMAN PENIPU!

Selepas membuat sedikit 'ground work'  di sebuah kedai kereta recond di Kuala Lumpur, akhirnya terbongkar penipuan mereka.


Cuba korang tengok gambar 'mileage' dalam kereta itu, konon menunjukkan kereta ALPHARD ni baru jalan 17k mileage nya. Malah si salesman dengan megah siap bagitau "Haaaaa mileage baru 17k kereta tahun 2016 tak rugi beli!"

Namun jika lihat pada gambar kedua selepas menggunakan www.scrut.my aku menggunakan khidmat pereka APPS ini maka terbongkarlah rupa-rupanya kereta ini sudah jalan 52,000 kilometer.

Cuba korang kira berapa beza dari 17k kilometer dengan bilangan kilometer sebenar yang sudah mencecah 52k kilometer. Beza sampai 35,000 kilometer!

Tahukah anda 35,000 Kilometer tu bersamaan dengan korang ulang-alik Perlis-Johor lebih kurang 35 35 kali.

Jadi kepada para pembeli yang ingin membeli atau sudah membeli janganlah malu-malu untuk 'check' kenderaan yang ingin atau sudah dibeli itu.

Caranya mudah saja. Korang cuma perlu dapatkan no. chasis kereta tersebut dan korang boleh beli report berkenaan kereta tu daripada alamat di bawah:
www.scrut.my
www.scrut.my

ATAU korang boleh scroll page FB diorang Scrut!

Harga? Untuk full report korang cuma perlu spend RM50.00. Mahal ke? Eh beli kereta recond beratus-ratus ribu mampu, tapi nak check condition kereta RM50 pun terasa mahal ke?

Ok kepada 'salesmen' di luar sana common la jangan marah-marah dengan apps ni... Benda ni takkan jadi kalau korang jujur.... Lagipun korang sendiri pun boleh check, kan?

0 Responses