Elias Hj Idris
Aku dikira agak beruntung, waktu atuk94 naik jd PM aku bertugas di Berita Publishing, anak syarikat NST Groups (di bwh Daim) - penerbit majalah Jelita n Her World.

Aku bertugas di bhg buku bila kumpulan ingin terlibat dlm industri buku negara. Marina Mahathir pun ada di sana - selang bilik je. Dia takde kerja, sambil2 tengok perjalanan majalah Her World... diberikan satu kolum untuk beliau menulis.


Kwn sekerja yg lain - Dr Munir Majid, Dr Haron Derauh n beberapa org lain di akhbar NST, termasuk A. Kadir Jasin n Nazri Abdullah serta ahli 'think-tank' yg terselindung.

Pertama sekali, Marina bawa kami satu ofis pi melepak di Seri Perdana waktu Mahathir, Siti Hasmah, Mukhriz, Mokhzani ke London melawat Mirzan yang sedang belajar di Politeknik UK. Seronok juga melepak di rumah PM. Makan kenyang tengahari tu. Pastu memasing bebas nak jengah ke mana saja... ke serata ceruk.

Banyak di antara slogan n polisi Mahathir waktu itu dirangka di NST, termasuk Dr Munir Majid. Ia termasuk polisi "Bersih. Cekap. Amanah" dalam usaha memulihkan integriti k'jaan baru Mahathir.

Dengan tak semena2 sebaik enam bulan polisi ini berjalan, Marina buat perangai pula. Dia marahkan ayahnya, yang ada 'affair' dengan seorang wanita Cina S'pore. Puncanya, dia terserempak ketika turun-naik hotel di sana.

Bayangkan, seorang anak tua dlm keluarga yang cukup sayangkan ayah dan ibunya, tetiba mendapati ayahnya ada wanita lain nun di selatan tanah air!

Kecoh satu keluarga.

... bersambung.
0 Responses