Elias Hj Idris

Sabariah Marwan
 
 
Pertama: 
Sulbi kita terasa sakit seperti ditusuk dengan jarum sampai ke ubun-ubun. Sakitnya luar biasa dan telinga kita mendengar suara tembakan satu kali, maka segeralah kita ucapkan YA HU. Allah swt memberikan tanda bahawa umur kita tinggal 40 hari.

Kedua: 
Apabila dari mata kita keluar cahaya yang putih, kemudian cahaya itu berdiri di hadapan kita, kemudian berubah menjadi seorang insan yang berpakaian amat indah menghadap kepada kita. Apabila jelas tanda itu datang daripada kita, maka segeralah ucapkan ALLAH HAKKUL HAK. Tanda ini Allah swt menyatakan bahwa umur kita tinggal 7 hari lagi.

Ketiga: 
Apabila telah keluar dari mulut kita suatu cahaya yang sangat bersinar, kemudian cahaya itu berdiri di hadapan kita, kemudian berubah menjadi wujud kita atau serupa dengan kita, dan bersamaan dengan itu tercium bau yang sangat harum. Jikalau tanda ini jelas datangnya dari diri kita maka ucapkanlah: ALHAMDULILLAHI RABBIL ALAMIN.
 

Tanda ini Allah memberitahukan bahawa umur kita tinggal 3 hari lagi. Maka beramanatlah kita kepada sanak saudara dan jangan lagi kita lalai daripada amalan-amalan yang sering kita lakukan.

Keempat:
Apabila sudah sampai kepada yang terakhir, maka berjagalah kita dan jangan lalai dengan zikir nafas yang keluar masuk, sambil menunggu tanda yang terakhir.

Manakala telinga kita berdengung yang sangat panjang, kemudian mata kita berubah menjadi kabur-kabur, kemudian penglihatan kita menjadi gelap semata-mata dan di dalam kegelapan itu terpandang kita akan suatu titik cahaya, kemudian berubah pula penglihatan kita menjadi terang benderang penuh semesta alam, maka tenangkanlah hati kita dan berzikirlah kerana kita sedang berhadapan dengan NUR ALLAH.

Terakhir pendengaran kita mendengung lagi dan mata kita rasa mengantuk, kemudian tangan kita angkat seperti orang yang takbir seraya mengucapkan ALLAHU AKBAR atau LA ILAHA ILLA ALLAH.

*SAKARATUL MAUT*
 
JASMANI - kembali kepada bumi, kerana menerima himpitan daripada bumi itu. Hanya Rasulullah saw sahaja yang terlepas daripada hisab himpitan itu, sekalipun anak anak.

ROHANI - kembali kepada Nur Muhammad, kerana menanti hari perhitungan pada hari kiamat.

NYAWA - kembali kepada yang empunya hak. Adapun nyawa itu tiada berkeputusan menerima anugerah dari pada Tuhannya, kerana ia limpahan dari pada ilmu-Nya yang qadim dengan menerima kasih sayang dari pada-Nya.

Adapun ma'rifat itu, ialah hal keadaannya untuk mengetahui orang yang tiada lepas daripada berkehendak kepada rahsia.

Akhir dari ma'rifat itu ialah amal untuk menjalani sampai timbulnya kehendak itu, tiada yang lain tempatnya menjatuhkan kehendak melainkan kepada manusia.

Asal ma'rifat itu ialah akal untuk menimbulkan keyakinan bahawa ia tiada lepas dan pada berkehendak kepada rahasia.

Mula ma'rifat itu ialah iman untuk menimbulkan tasdiq, kerana tasdiq itu berdiri kepada keesaan-Nya dan kebesaran-Nya.

HADRATUR RAHMAN - kepada hamba-Nya dengan sifat JAMAL, iaitu tilik keelokan-Nya.
HADRATUR RUBUBIYAH - Menilik kepada hamba-Nya dengan sifat JALAL, iaitu tilik kebesaran-Nya.
HADRATUL-ULUHIYAH - Menilik kepada hamba-Nya dengan sifat KAMAL, iaitu tilik kesempurnaan-Nya. Orang yang tiada sampai kepada sebenar-benar pengenal maka ditilik dengan sifat KAHHAR, iaitu ertinya tilik kekerasan.

Musyahadah: bermesralah wujud-Nya kepada zat-Nya seperti mesranya cahaya dengan matahari. Pujinya Hu -Allah.

Sakaratul Maut: Keluarlah rohani meninggalkan jasmani dengan pujinya Allah - Hu.

Tinggallah nyawa memuji Tuhan-Nya dengan pujinya Ah -Ah.

Kembalilah nyawa dengan pujinya, LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMADARRASULULLAH,
tiada dengan huruf tiada dengan suara, iaitu la hurufin wala sautin.

*Pesan guru ku...
Sebelum kau akan merasai mati, bukalah dahulu Al-Qur'an.... Al-Qur'an yang kau dapatkannya itu mestilah al-Qur'an sejati lagi haqiqi, bukanlah sepertimana yang terdapat di toko-toko yang menjualnya berbentuk perhiasan atau kitab. Haruslah kau membaca al-Qur'an itu sehinggalah kau dapat mengkhatamkan seluruh bacaannya... usahlah baca separuh-separuhan lalu kau tinggalkannya begitu saja.

Setelah kau mengkhatamkan (menamatkan) bacaan al-Quran, hendaklah kau pergi pula menunaikan haji dan umrah dalam perjalanannya yang tak sampai sehari semalam, meskipun jarak tempatmu amat jauh antara Mekah dan Madinah.

Setelah kau berhaji dan berumrah, hendaklah kau menemui junjungan besar Rasulullah saw, memohon syafaatnya dan kepada sekalian para Nabi dan Rasul agar kau juga diberikan syafaat oleh mereka, dan juga kepada para sahabat Nabi saw berserta ahli keluarganya, dan juga hendaklah kau mendekati kaum muslimin agar kau memperolehi pembelaan daripada mereka di hari perhitungan yaumil masyhar nanti.

- tidur itu adalah mati.
- Surah Al-Fateha adalah induk al-Quran atau ummul kitab. Makna fateha adalah pembukaan - pembuka bagi segala hijab. Bacalah al-fateha untuk dirimu sebanyak 21X sebelum kau tidur.
-membaca 3 kali surah Al-Ikhlas adalah sama mengkhatamkan bacaan seluruh al-Qur'an.
- membaca zikir "Subhanallahu Walhamdulillahi Walaailaha illallahu Wallahu Akbar" (tak termasuk bacaan haqalah) adalah sama menunaikan haji dan umrah yang sunnat.
- bersalawat kepada Nabi saw - akan menemui Rasulullah saw dan mendapat syafa'at baginda di dunia dan akhirat. Bacalah sebanyak 9X
- begitu juga jika ditambah salawat kepada sekalian para Nabi dan Rasul dan para mukmin dan mukminat "Wal anbiya'i walmursalin wali jami'il mu'mini wal mu'minat" akan mendapat syafaat daripada para Nabi dan Rasul, dan juga mendapat pembelaan daripada orang-orang mukmin yang soleh di hari perhimpunan yang akan menghisab amalan manusia.
- begitu juga jika ditambah dengan salawat kepada ahli keluarga Nabi Muhammad saw dan sahabat-sahabat baginda saw "wa'alaa alihi wasohbihi ajma'in" - semoga akan berada dekat sisi mereka yang tinggi darjatnya di sisi Allah.

Pesan guru ku lagi....
"Untuk apa mencari tempat yang jauh-jauh dan terpencil dari kebisingan orang ramai seperti mencari sebuah gua untuk bersuluk, sedangkan di dalam diri kamu itu sendiri telah adanya juga Gua Hira sama sebagaimana gua yang pernah dihuni oleh Muhammad Rasulullah dahulunya?"

"Untuk apa sampai menunggu waktu tengah malam kerana hendak bertahajjud, sedangkan kamu bila-bila saja boleh bertahajjud sesudah memasuki dalam diri kamu itu tanpa ikatan siang ataupun malam?"


"Untuk apa pergi jauh sampai ke Kota Madinah untuk menziarahi Masjid Nabawi dan Maqam Rasulullah, sedangkan Rasulullah itu senantiasa boleh kamu menziarahinya di dalam diri kamu itu sendiri?"
Elias Hj Idris

Pemuda PAS Kuala Selangor

Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral...

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 perlembagaan negara; Islam adalah agama persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.
BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang.

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan perlembagaan sedangkan parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001 DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi, tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan hudud dan negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

DAP tidak boleh menghadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.
Elias Hj Idris


























 Oleh:  Maizul Anam added 7 new photos.
·
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada manusia sepertinya di zaman ini.

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler?

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan Jerman mengatasi segala-galanya. ..lalu dia bertanya dari mana sumber aku? Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata, "Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat daripada itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini. Sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?" 

Aku lantas meminta jawapan dari beliau.

Beliau menyambung, "Ada dua sebab;
i)  Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan kaum Yahudi mampu menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

ii)  Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rom dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rom telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan tamadun Islam yang beliau telah melihatnya begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau (Hitler) pada tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera Jerman yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua... bahkan tentera Jerman pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu menunggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau.

Hitler juga sering bertemu dengan para ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar daripada mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir.

Hitler juga pernah bersama Syeikh Amin Al-Husainiy
Beliau juga meminta para sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi.

Semua maklumat itu ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudaraku itu untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku agar tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau apabila membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan terjumpa beberapa perkara;

i)  Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tidak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun daripada bait-bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di Jerman mencadangkan ayat Al-Quran:

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud: Telah hampir hari kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau adalah berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi.

ii)  Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar.
Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera Jerman.

"Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suciku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpinku" 

iii)  Hitler telah enggan meminum bir (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan Jerman yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum bir sebagai ubat dan beliau enggan sambil mengatakan, "Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?" 

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau... minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas.

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang telah dilakukan oleh Hitler, tetapi ia bertujuan untuk menyingkap apa yang telah disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.
Elias Hj Idris
‎ 
Oleh: Ust Idris Ahmad
 
Dalam usaha menolak fahaman Wahhabi/Salafi


Kisah tasawuf dan tareqat digeruni dajjal, orang kafir dan pengikutnya:
Kenapa dajjal, Eropah, freemason, illuminati sangat benci kepada ilmu tasawuf dan tareqat?

Sebabnya, tasawuf mengajarkan kita tentang penyucian hati dan taqarrub (dekat) dengan Allah swt di mana apabila hati suci dan dekat dengan Allah, maka nusrah (pertolongan Allah) akan terzahir seperti yang berlaku kepada para sahabat Nabi saw yang berjumlah hanya 313 tentera dalam keadaan kelengkapan yang kurang, dapat menghancurkan 1,000 tentera kafir yang lengkap bersenjata pada Perang Badar. Begitu juga apa yang berlaku kepada Sayyidina Khalid Al-Walid r.a, hanya dengan membawa 59 orang tentera dari kalangan para sahabat telah dapat menghancurkan tentera Rom seramai 60,000 orang yang lengkap berbaju besi dan bersenjata hebat.

Sejarah telah membuktikan peperangan demi peperangan di antara Islam dengan kafir adalah asbab ubagi amalan-amalan yang  mendekatkan diri kepada Allah swt yang para ulama' namakan dengan ilmu "tasawuf" dan aqidah yang soheh, iaitu aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah yang disusun melalui mazhab oleh Asya'irah dan Maturidiyyah. Cuba baca sejarah Sultan Salahuddin al-Ayubi yang merupakan seorang sufi (ahli tasawuf) dan berakidah Asy'ari dan bermazhab Syafi'e. Demikian jika dibaca sejarah Sultan Muhammad al-Fateh yang juga seorang sufi bermazhab Hanafi dan berakidah maturidi malah ada ramai lagi para mujahid yang lain.

Begitu juga peperangan moden seperti yang berlaku di antara Afghan dengan Russia yang lengkap bersenjata dapat dikalahkan oleh orang-orang Afghan yang cuma menggunakan senjata murah. Mereka bermazhab Hanafi, beraqidah Maturidi dan ahli tareqat (sufi) Chisty dan lain-lain tareqat berjaya hancurkan tentera musuh yang lengkap bersenja. Begitu juga dengan para mujahid Chechen yang menentang Rusia juga berada dalam keadaan kelengkapan perang yang amat sedikit. Mereka ini bermazhab Syafi'e, beraqidah Asy'ari dan mengikut tareqat Naqshabandi, berjaya mereka hancurkan musuh dengan membanyakkan ucapan zikir.

Di Tanah Melayu juga, para pejuang Melayu yang menentang kafir penjajah semuanya bermazhab Syafi'e, beraqidah Asy'ari dan ahli sufi. Kepada mereka yang biasa dengan sejarah Islam, tentu tahu kisah Nabi Sulaiman a.s. yang mahukan istana Permaisuri Balqis dibawa ke depannya lalu jin ifrit memnawarkan diri untuk membawanya, tetapi masa yang diperlukan agak lama. Kemudian datang seorang ahli ibadat yang merupakan seorang sufi mempelawa dirinya untuk membawa istana tersebut hanya dengan sekelip mata.

Sejak dari hari itu syaitan, jin, dajjal, iblis cukup anti dengan ahli sufidisebabkan "teknologi" mereka yang lebih hebat. Ahli sufi yang memang terkenal sebagai jemaah zikir sangat digeruni dajjal dan pengikutnya kerana nusrah Allah sentiasa bersama mereka. Allah berfirman mafhumnya ingatlah aku maka pasti aku akan mengingatiMu.

Dajjal dan illuminati berusaha keras untuk hapuskan fahaman sufi dan tareqat dari dada umat Islam, tetapi selama ratusan tahun mereka tidak berjaya. Akhirnya mereka sedar yang jemaah sufi tidak boleh dihapuskan dengan kekerasan tentera sepertimana mereka tidak boleh hapuskan para sahabat dengan kekerasan.

Selepas itu apa yang dajjal cuba lakukan?

1) Mereka jauhkan ahli sufi daripada amalan-amalan sufi mereka dengan memperkenalkan pelbagai hiburan, politik, wang dan sebagainya sehingga umat Islam pun leka dan sibuk hendak berpolitik juga. Sedangkan sejak dahulu kaum sufi sangat terkenal dengan prinsip zuhud yang tidak ada kebesaran dunia dalam hati mereka baik seperti hiburan, politik, wang dan lain-lain lagi. Apabila ahli sufi dijauhkan dari amalan sufi, maka Allah swt sudah tidak akan membantu mereka lagi lalu dengan mudah mereka dihancurkan oleh tentera kuffar.

2) Dajjal dan illuminati tahu mereka tidak dapat memfitnah kaum sufi kerana sebagai orang kafir, tidakkan ada orang Islam yang akan percayakan mereka. Maka mereka wujudkan TIGA jemaah seperti yang diceritakan oleh Syeikh Ramadhan al-Butti, iaitu jemaah Wahhabi untuk menyesatkan seluruh benua Arab. Jemaah Qadiani diwujudkan untuk menyesatkan seluruh benua India dan jemaah baha'iyyah untuk menyesatkan benua Asia.

Ketiga-tiga jemaah ini wujud secara serentak dalam satu masa dan mereka berjaya menyesatkan umat Islam secara besar-besaran. Namun di nusantara, jemaah baha'iyyah tidak berjaya menyesatkan bangsa Melayu yang beragama Islam kerana mereka sangat terkenal berpegang teguh pada mazhab Syafi'e, aqidah Asya'ari dan amalan-amalan sufi. Zikir-zikir mereka sentiasa bertalu sehingga ke hari ini.

Cuma di benua Arab, dajjal telah berjaya menapak dengan membawa fahaman Wahhabi. Jadi jangan hairanlah kenapa budak-budak Wahhabi sangat elergi dan anti dengan tareqat, sufi, zikir dan tasawuf. Kini di nusantara jemaah baha'iyyah yang gagal telah digantikan dengan jemaah Wahhabi dan budak-budak Wahhabi ini berusaha keras untuk menghapuskan amalan-amalan soleh di nusantara atas alasan bid'ah, kufur, syirik, tahyul, dan bla bla bla.... Zikir selepas solat pun dituduh bid'ah dan masuk neraka.

Kini jemaah sufi semakin pudar kerana fahaman Wahhabi telah menyusup, dan apabila ahli sufi mula terpedaya dengan tipu helah Wahhabi ini, mereka pun mula tinggalkan amalan zikir. Maka sekali lagi pada zaman milenium ini, dajjal menghantar tenteranya di negara-negara umat Islam untuk menyerang mereka. Ia terbukti dengan jelas apabila umat Islam telah dizalimi dengan teruk. Ia berpunca apabila mereka yang dahulu berpegang teguh pada amalan-amalan soleh, kini ditinggalkan dek kerana tipu helah Wahhabi yang mengatakan ia perbuatan "bid'ah".

Maka nusrah Allah pun hilang, dan tentera-temtera sufi seperti ikhwan muslimin yang diasaskan oleh imam Hasan Albanna yang bermazhab Hanafi, beraqidah asyari dan ahli tareqat tijani kini sudah mula tidak mahu bermazhab, menolak zikir, membid'ahkan orang lain dan mula pukul canang dengan slogan "Islam itu mudah" dan mereka pun hanya mengikuti al-Qur'an dan as-Sunnah. Mereka sudah lupakan perjuangan asal imam Hassan Albanna yang berpegang teguh pada manhaj Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Namun percayalah satu hari nanti Jjemaah ahli sufi akan kembali diberi nafas baru, yang zuhud dan tiada kebesaran dunia di dalam hatinya. Di hatinya penuh kebesaran hanya kepada Allah swt dan mereka akan muncul seperti yang dikhabarkan dalam sebuah hadis yang menceritakan bahawa umat Islam akan ditimpa bencana kemarau dan tiada makanan selama bertahun-tahun ketika dajjal datang, dan hanya pengikut dajjal sahaja yang dapat makanan kerana mereka itu mengikuti dajjal. Para sahabat bertanya apa makanan umat Islam yang tidak mengikuti dajjal ketika itu wahai Rasulullah? Nabi saw menjawab ZIKIR.

Begitu juga dalam hadis yang lain Rasulullah saw khabarkan bahawa tentera-tentera Islam dari kalangan ahli sufi akan hancurkan musuh mereka hanya dengan TAKBIR dan ZIKIR.

Tidak mungkin tentera-tentera Islam yang kuat bezikir ini akan datang dari kalangan Wahhabi kerana puak ini mengkafirkan jemaah zikir dan mereka sendiri tidak berzikir kecuali zikir bid'ah, bid'ah bid'ah bid'ah bid'ah, apa dalil... apa dalil... apa dalil... apa sanad... apa sanad... tahyul, tahyul, tahyul, khurafat... khurafat... syirik, syirik, syirik, kafir... kafir... kafir yang tidak pernah dicontohkan oleh Rasulullah saw, atau para sahabat mahupun mana-mana salafus soleh.

Maka jemaah zikir yang manakah Rasulullah saw maksudkan yang akan menghancurkan dajjal serta sekutunya? Semoga Allah swt tetapkan hati kita dan seluruh keluarga kita serta keturunan kita dengan zikrullah yang sangat digeruni oleh dajjal dan sekelian sekutunya.
Elias Hj Idris
Neil Armslayer
 ·
The hidden hand tahu lambat laun kegiatannya akan diketahui juga, pertama untuk membiasakan orang ramai (public) ketika dia ingin memunculkan dirinya di khalayak ramai. Oleh itu dia mesti mengkomersilkan dirinya serta 'secret societies' yang diterajuinya (ingat National Treasure?).Dia mesti mempopularkan dirinya terlebih dahulu.The hidden hand perlu menjadikan kehadirannya tidak menimbulkan panik di kalangan manusia, malah diterima dan disambut mungkin ditunggu-tunggu.

Illuminati adalah salah satu daripada secret societies yang dikomersilkan untuk menutup pertubuhan elit peringkat tertinggi sejak modus operandi dajjal laknatullah diketahui gemar mewujudkan beratus-ratus secret societies atau kelompok rahsia yang mempunyai hubungan di antara satu sama lain.

Organisasi Iluminati dikuasai oleh 13 keturunan Yahudi terpilih iaitu Rothschild, Rockefeller, Astor, Collins, DuPont, Freeman, Kennedy, Li, Onassis, Reynolds, Russel, dan Van Duyn.

Kesemua keturunan ini mempunyai peranan masing-masing seperti Rothschild misalnya berperanan dalam penajaan kewangan, keluarga Rockefeller lebih kepada pengaruh politik antarabangsa manakala Collins lebih kepada kesihiran, ilmu hitam dan mistik.

Salah satu daripada 13 keturunan tersebut ada yang mempunyai pertalian langsung dari darah keturunan Raja Namrud, raja yang mencampakkan Nabi Ibrahim a.s ke dalam unggun api besar. Namrud adalah raja dari salasilah keturunan cucu-cicit Ham, anak kepada Nabi Noh a.s.

Fritz Springmeier adalah orang pertama yang mendedahkan salasilah keturunan Illuminati dan bagaimana ia berkembang hingga ke hari ini. Akibat daripada pendedahan beraninya pada 1995, Fritz telah dipenjarakan atas tuduhan palsu (yang direka-reka oleh kerajaan Amerika) merompak bank di Syria, mengedar video lucah dan mengedar dadah. Selain itu, rumahnya telah diserang hendap oleh pasukan FBI tanpa sebab pada 1 Mac 2003.

Pendedahan Fritz tentang keturunan-keturunan Yahudi yang terpilih ini membuktikan ada ''seseorang'' yang mengetahui salasilah keturunan yang panjang sehingga ke zaman Nabi Nuh a.s.

Mengumpul dan menjaga salasilah sesuatu keturunan sejak beribu-ribu tahun dahulu adalah kerja yang sukar kerana manusia berpindah-randah dan beranak pinak dari semasa ke semasa. Namun ia bukanlah kerja sukar jika hal demikian diuruskan oleh ''seseorang'' yang berumur panjang, ribuan tahun.
https://www.youtube.com/watch?v=JYn1Eup2wqM
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=741584779224160&set=t.1045998845&type=3&theater

Sejak ribuan tahun dahulu, pemimpin-pemimpin Freemason amalkan cara hidup Firaun, iaitu berkahwin sesama adik-beradik supaya kuasa pemerintahan hanya berlegar di kalangan keturunan Firaun.
Elias Hj Idris


















Oleh: Amirul Mohd 


Tidak ada dari aspek mana pun yang tidak sesat daripada Syiah – baik dari segi aqidah, syariah, ataupun akhlak dan muamalah. Syiah adalah Yahudi yang menggunakan baju Islam. "Syi’ah adalah Yahudi dan Yahudi adalah Syi’ah”.

Syi'ah adalah produk Yahudi melalui tokoh munafik Abdullah bin Saba, seorang pendeta Yahudi yang berpura-pura masuk Islam untuk menghancurkan Islam dari dalam. Dia juga orang yang pertama menimbulkan isu kalau Ali yang lebih berhak menjadi khalifah setelah Rasulullah wafat, malah dia juga yang pertama kali mencela sahabat Rasulullah saw menjadikan Syiah dan Yahudi memiliki banyak persamaan.

Di antaranya:

1. Yahudi telah mengubah-ubah Taurat, begitu pula Syi’ah mereka punya Al-Qur’an hasil kerajinan tangan mereka yakni “Mushaf Fathimah” yang tebalnya 3 kali Al-Qur’an bagi kaum muslimin. Mereka menganggap ayat Al-Qur’an yang diturunkan berjumlah 17.000 ayat, dan menuduh para sahabat telah menghapuskan lebih daripada sepuluh ribu ayat.

2. Yahudi menuduh Maryam yang suci itu  berzina [QS. Maryam: 28], Syi’ah melakukan hal yang sama terhadap isteri Rasulullah saw, iaitu ‘Aisyah Radhiallahu ‘anha sebagaimana yang diungkapkan Al-Qummi (pembesar Syi’ah) dalam “Tafsir Al-Qummi (II 34)”

3. Yahudi mengatakan, “Kami tidak akan disentuh oleh api neraka melainkan hanya beberapa hari saja”. [QS. Al-Baqarah: 80]. Syi’ah dengan lebih dahsyat lagi mengatakan, “Api neraka telah diharamkan membakar setiap orang Syi’ah” sebagaimana tercantum dalam kitab mereka yang dianggap suci “Fashl Kitab (hal.157)”

4. Yahudi meyakini, Allah saw mengetahui sesuatu setelah terjadinya sesuatu itu pada hal Allah swt tadinya tidak tahu, begitu juga dengan Syiah. Orang-orang Syiah menyebutnya sebagai akidah al-bada’. Abu Abdillah berkata, “Seseorang belum dianggap beribadah kepada Allah sedikit pun, hingga ia mengakui adanya sifat bada’ bagi Allah.” (Ushulul Kafi fi Kitabit Tauhid: 1/331).
Bayangkan, mereka menisbahkan kebodohan kepada Allah yang telah berfirman :
“Katakanlah, “Tidak ada seorang pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara yang ghaib kecuali Allah.” (QS. An-Naml: 65)

Sementara di sisi lain, mereka berkeyakinan bahawa para imam mereka mengetahui segala ilmu pengetahuan dan tidak ada sedikit pun yang samar baginya. Al-Kulaini, seorang ulama paling dipercayai di kalangan Syiah berkata di dalam bukunya, “Bab bahawa para imam mengetahui ilmu yang telah dan akan terjadi, dan tidak ada sesuatu apa pun yang tersembunyi bagi mereka.” (Al Kafi: 1/261).

5. Yahudi beranggapan bahwa ucapan “amin” dalam solat adalah membatalkan solat. Syi’ah juga beranggapan yang sama.

6. Yahudi berkata, “Allah mewajibkan kita lima puluh solat” Begitu pula dengan Syi’ah.

7. Yahudi keluar daripada solat tanpa salam, cukup dengan mengangkat tangan dan memukulkan pada lutut. Syi’ah juga mengamalkan hal yang sama.

8. Yahudi miring sedikit dari kiblat, begitu pula dengan Syi’ah.

9. Yahudi berkata, “Tidak layak (tidak sah) kerajaan itu melainkan di
tangan keluarga Daud”.
Syi’ah berkata,”Tidak layak Imamah itu melainkan pada ‘Ali dan keturunanannya”

10. Yahudi mengakhirkan solat hingga bertaburnya bintang-bintang di langit. Syi’ah juga mengakhirkan solat sebagaimana Yahudi.

11. Yahudi mengkultuskan Ahbar (ulama) dan Ruhban (para pendeta) mereka sampai tingkat ibadah dan menuhankan.Syi’ah begitu pula, bersifat Ghuluw (melampaui batas) dalam mencintai para imam mereka dan mengkultuskannya hingga di atas kelas manusia.

12. Yahudi mengatakan Ilyas dan Finhas bin ‘Azar bin Harun akan kembali (reinkarnasi) setelah mereka bedua meninggal dunia. Syi’ah lebih seru, mereka menyuarakan kembalinya (reinkarnasinya) ‘Ali, Al-Hasan, Al-Husain, dan Musa bin Ja’far yang dikhayalkan itu.

13. Yahudi tidak solat melainkan sendiri-sendiri, Syi’ah juga beranggapan yang sama, disebabkan mereka meyakini bahawa tidak ada solat berjama’ah sebelum datangnya “Pemimpin kedua belas”, iaitu Imam Mahdi.

14. Yahudi tidak melakukan sujud sebelum menundukkan kepalanya berkali-kali, mirip ruku'. Syi’ah Rafidhah juga demikian.

15. Yahudi menghalalkan darah setiap muslim. Demikian pula Syi’ah, mereka menghalalkan darah Ahlus-Sunnah.

16. Yahudi mengharamkan makan kelinci serta limpa dan jenis ikan yang disebut jariudan marmahi. Begitu pula orang-orang Syi’ah.

17. Yahudi tidak menghitung talak sedikitpun melainkan pada setiap haid. Begitu pula Syi’ah.

18. Yahudi dalam syari’at Ya’qub membolehkan nikah dengan dua orang wanita yang bersaudara sekaligus. Syi’ah juga membolehkan penggabungan (dalam akad nikah) di antara seorang wanita dengan bibinya.

19. Yahudi tidak menggali liang lahad untuk jenazah mereka. Syi’ah Rafidhah juga demikian.

20. Yahudi memasukkan tanah basah bersama-sama jenazah mereka dalam kain kafannya demikian juga Syi’ah Rafidhah.

21. Yahudi tidak menetapkan adanya jihad hingga Allah swt mengutus dajjal. Syi’ah Rafidhah mengatakan,”Tidak ada jihad hingga Allah mengutus Imam Mahdi datang".

22. Yahudi menghalalkan harta kaum muslimin semuanya. Syi’ah juga demikian.

23. Orang-orang Yahudi membenci Jibril. Mereka mengatakan bahawa Jibril adalah mereka dari kalangan malaikat. Adapun Syiah berkata, Jibril telah keliru dalam menyampaikan wahyu kepada Rasulullah saw. Mereka juga berkata, “Sesungguhnya Jibril ‘alaihis salam telah berkhianat ketika menyampaikan wahyu kepada Muhammad saw, padahal sepantasnya dan yang lebih berhak adalah Ali bin Abi Thalib radhiyallahu ‘anhu.”
 
Inilah Syiah, bagaimana bisa mereka menuduh Jibril ‘alaihis salam berkhianat, padahal Allah Azza wa Jalla telah menyifatinya dengan al amin (yang dapat dipercaya) dalam firman-Nya,
“Yang dibawa turun oleh ar-Ruh al Amin (Jibril).” (QS. As-Syu’ara: 193)

24. Yahudi sangat keras memusuhi kaum muslimin, firman Allah Azza wa Jalla, ertinya:
“Pasti kamu akan dapati orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik.” (QS. Al Maidah: 82)

Demikian pula dengan orang-orang Syiah, yang sangat memusuhi Ahlus Sunnah wal Jamaah, bahkan menganggap mereka sebagai najis.

25. Yahudi dan Syiah, keduanya tidak bersifat adil dalam memberikan kecintaan dan kebencian. Di satu sisi, Yahudi bersifat ghuluw terhadap sebahagian nabi dan orang-orang soleh mereka. Mereka menempatkannya sebagai sembahan yang diagungkan. Seperti perkataan mereka yang dikutip dalam al Qur’an, “’Uzair anak Allah.” (Qs. At-Taubah: 30). Namun di sisi lain, mereka mencela sebahagian nabi dan menuduh mereka sebagai penjahat.

Demikian pula dengan Syiah, kita dapat melihat mereka berlebih-lebihan mengagungkan Ali r.a dan sebahagian keturunan beliau, bahkan menempatkan mereka sebagai sembahan dan berkeyakinan bahawa Allah Azza wa Jalla bersatu dalam zat mereka. Namun di sisi lain, mereka mencela sahabat dan kaum muslimin. Menuduh mereka munafik dan kafir.

Meskipun banyak memiliki persamaan, Yahudi dan Nasrani telah selangkah lebih maju daripada Syiah dalam hal etika. Ketika orang-orang Yahudi ditanya, “Siapa penganut terbaik agama kalian?” Mereka menjawab, “Sahabat-sahabat Musa.” Orang-orang Nasrani pun ditanya dengan pertanyaan yang sama di mana jawaban mereka, “Para penolong ‘Isa.” Dan ketika orang-orang Syiah ditanya, “Siapa pengikut paling durhaka dari agama kalian?” Mereka menjawab, “Sahabat-sahabat Muhammad.”

26. Kaum Yahudi juga meletakkan batu di depan mereka di waktu mereka melaksanakan ritualnya, sama seperti kaum Syiah.

27. Kaum Yahudi mencaci maki isteri Nabi Musa ‘alaihi salam, Syiah juga mencaci maki isteri Nabi Muhammad saw Ummul mukminin ‘Aisyah radhiyallah ‘anha.”

28. Kaum Yahudi menggabungkan “solat” (ritual) nya, maka Syiah pun menggabungkan “solat”nya.

29. Syiah imamiyah menetapkan 12 imam mereka untuk menyerupai jumlah pemimpin dari kalangan Bani Israil, sebagaimana disebutkan dalam QS. Al Maidah: 12.

30. Orang yahudi membahagi manusia menjadi dua, Yahudi dan umamiyyun .Umamiyyun ertinya orang-orang yang bukan Yahudi. Orang yang beriman hanyalah Yahudi saja, sedangkan umamiyyun adalah orang-orang kafir. Sama halnya dengan orang-orang Syiah yang meyakini bahawa hanya merekalah kaum mukminin, sedang kaum muslimin yang lain adalah murtad dan tidak mendapatkan bahagian Islam sedikitpun. Syiah mengkafirkan kaum muslimin kerana dianggap belum menjalankan ajaran al-Wilayah yang mereka yakini kerana ajaran ini termasuk dalam salah satu rukun Islam mereka. Maka yang belum menjalankan ajaran al-Wilayah mereka nyatakan sebagai kafir, sama halnya seperti orang yang belum mengucapkan dua kalimat syahadat atau meninggalkan solat.

Al-Barqi dari Abu Abdillah alaihissalam,dia berkata: ”Tidaklah seorangpun berada diatas agama Nabi Ibrahim kecuali kita dan pengikut kita (rafidhah),sedang manusia yang lain adalah lepas darinya. Dan dalam kitab tafsir al-Qummi yang diriwayatkan daripada Abu Abdillah alahissalam bahawa dia berkata: “Tidaklah berada di atas agama Islam orang yang bukan golongan kita dan bukan golongan mereka (syiah yang lain) sampai hari kiamat".

31. Orang-orang Yahudi memberikan kepemimpinan kepada anak keturunan Nabi Harun ‘alaihis salam, bukan keturunan Nabi Musa ‘alahis salam. Demikian pula orang-orang Syiah, mereka memberikan kepemimpinan kepada keturunan Al-Husein radhiyallahu ‘anhu, bukan Al-Hasan radhiyallahu ‘anhu.

Dalam riwayat orang-orang Syiah disebutkan, dari Hisyam bin Salim, dia berkata, “Aku berkata kepada Ash-Shadiq Ja’far bin Muhammad —‘alaihimas salam, manakah yang lebih utama Al Hasan atau Al Husein?” Maka dia berkata, “Al Hasan lebih utama dari Husein.” Aku berkata, “Lalu bagaimana bisa imamah setelah Al Husein ditampuk keturunan Al Husein, bukan keturunan Al Hasan?” Maka Ja’far berkata, “Sesungguhnya Allah —Tabaraka wa Ta’ala— menyukai jika sunnah Musa dan Harun berlaku kepada Al Hasan dan Al Husein —‘alaihimas salam. Apakah engkau tidak melihat bahwasanya Musa dan Harun itu keduanya adalah nabi?

Demikian pula Al Hasan dan Al Husein, keduanya adalah imam. Tapi, Allah Subhanahu wa Ta’ala menjadikan nubuwwah bagi keturunan Harun, bukan Musa, walaupun Musa lebih afdhal dari Harun —‘alaihimas salam.”

32. Kaum Yahudi hanya menikmati tubuh-tubuh isteri mereka untuk sementara, sama dengan Syiah dengan kawin mut’ahnya, bersifat sementara, yang hakikatnya adalah perzinahan.

33. Kaum Yahudi berpendapat berbohong itu dihalalkan, sedang Syiah dengan taqiyahnya juga menghalalkan dusta, bahkan bohong itu bisa jadi akidah yang mendapatkan pahala bagi yang melakukannya. Terutama berbohong untuk tidak mengaku diri sebagai Syiah, supaya umat percaya dulu sama mereka.

Meskipun ada banyak memiliki persamaan, syi'ah lebih buruk daripada Yahudi dan Nasrani dalam hal etika.

'Aaamir bin Syarahbil As-Sya'bi rahimahullah (salah seorang imam dari para tabi'in yang bertemu dengan sekitar 500 sahabat, dan beliau wafat tahun 103 H) berkata:
وَفَضُلَتِ الْيَهُوْدُ وَالنَّصَارَى عَلَى الرَّافِضَةِ بِخَصْلَتَيْنِ : سُئِلَتِ الْيَهُوْدُ مَنْ خَيْرُ أَهْلِ مِلَّتِكُمْ ؟ قَالُوا : أَصْحَابُ مَوْسَى،وَسُئِلَتِ الرَّافِضَةُ : مَنْ شَرُّ أَهْلِ مِلَّتِكُمْ ؟ قَالُوْا : أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ، وَسُئِلَتِ النَّصَارَى : مَنْ خَيْرُ أَهْلِ مِلَّتِكُمْ ؟ قَالُوْا : حَوَارِيُّ عِيسَى، وَسُئِلَتِ الرَّافِضَةُ : مَنْ شَرُّ أَهْلِ مِلَّتِكُمْ ؟ قَالُوْا : حَوَارِيُّ مُحَمَّدٍ، أُمِرُوا بِالاِسْتِغْفَارِ لَهُمْ فَسَبُّوْهُمْ
"Kaum Yahudi dan Nashoro lebih baik dari pada kaum syi'ah dari dua sisi. (*Pertama ) : Kaum yahudi ditanya, "Siapakah umat kalian yang terbaik?", mereka menjawab, "Para sahabat Musa". Dan kaum Rofidhoh ditanya, "Siapakah kaum terburuk dari umat kalian?", mereka menjawab, "Para sahabat Muhammad". Dan kaum Nashooro ditanya, "Siapakah umat kalian yang terbaik?", mereka menjawab, "Para pengikut setia 'Isa", dan kaum Rofidhoh ditanya, "Siapakah dari umat kalian yang terburuk?", mereka menjawab, "Para pengikut (sahabat) setia Muhammad".(*Kedua ) ; Mereka (kaum Rofidhoh) diperintahkan untuk memohonkan ampun bagi para sahabat malah mereka mencela para sahabat" (*berbeza dengan kaum Yahudi dan Nasrani yang memuji dan mendoakan para sahabat Musa a.s dan sahabat Isa-pent) (Syarah Ushuul I'tiqood Ahlis Sunnah wal Jamaa'ah, karya Al-Laalikaai hal 1462-1463, dinukil juga oleh Al-Qurthubi dalam tafsirnya pada tafsir surat Al-Hasyr ayat 10)

Asy-Sya'bi mengisyaratkan firman Allah :
وَالَّذِينَ جَاءُوا مِنْ بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلإخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالإيمَانِ وَلا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ (١٠)
"Dan orang-orang yang datang sesudah mereka (Muhajirin dan Ansar), mereka berdoa: "Ya Rabb Kami, beri ampunlah Kami dan saudara-saudara Kami yang telah beriman lebih dulu dari Kami, dan janganlah Engkau membiarkan kedengkian dalam hati Kami terhadap orang-orang yang beriman; Ya Rabb Kami, Sesungguhnya Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang" (QS Al-Hasyr : 10).

Ini adalah setetes air daripada seluasnya samudera tentang kemiripan mereka dengan Yahudi kerana sesungguhnya Syi’ah merupakan aqidah campuran daripada Yahudi, Nasrani, Persi (Majusi), Romawi dan Hindu. Mereka adukkan unsur-unsur itu bagaikan adunan lalu dituangkan dalam satu cetakan kemudian diletakkan dalam suatu bentuk kemasan dan disajikan dengan nama “Syi’ah”. Maka jelaslah sudah, sebagaimana jelasnya matahari yang tidak diselimuti awan bahawa “Syi’ah adalah Yahudi dan Yahudi adalah Syi’ah”. Akan lebih jelas lagi bagi kita tentang apa dan bagimana Syi’ah dalam andilnya menghancurkan Islam serta membuka jalan bagi musuh-musuh Islam.


‘Berkah’ Kotoran Ulama Syiah


Bagi Syiah, ini adalah hal yang biasa. Bagi mereka kotoran para imam bukan sesuatu yang menjijikkan, tapi adalah sumber keberkatan. Bagi penganut Syiah, kotoran para imam menyebabkan mereka masuk syurga.

Berikut keterangan dalam kitab Syiah, Anwarul Wilayat karya Ayatolah Mulla Zaenal Abidin Al-Kalba Yakani,
“Kotoran dan air kencing para imam bukan sesuatu yang menjijikkan dan tidak berbau busuk, bahkan keduanya bagaikan misik yang semerbak. Barang siapa yang meminum kencing, darah dan memakan kotoran mereka maka haram masuk neraka dan wajib masuk syurga.” (Anwarul Wilayat, halaman 440, th. 1419 H.)

Kentut Imam Bagaikan Bau Misik
Abu Jafar berkata: “Ciri-ciri Imam ada 10: Dilahirkan sudah dalam keadaan berkhitan. Begitu menginjakkan kaki di bumi ia mengumandangkan dua kalimat syahadat. Tidak pernah junub. Matanya tidur hatinya terbangun. Tidak pernah menguap. Melihat apa yang di belakangnya seperti melihat apa yang di depannya. Bau kentut dan kotorannya bagaikan misik….”
(Al-Kaafi 1/319, Kitabul Hujjah Bab” Maulidul Aimmah).

Kalimat: ‘Mari satukan Sunni dan syiah’, hanya diucapkan oleh mereka yang tidak ngerti syiah.
http://telegram.me/info_anti_syiah
Elias Hj Idris

Daulah Islamiah

Sebelum Imam as-Syafie pulang ke rahmatullah, beliau sempat berwasiat kepada para muridnya dan umat Islam seluruhnya. Berikut ialah kandungan wasiat tersebut:

"Barang siapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah dia mengamalkan sepuluh perkara."

Pertama: Hak kepada Diri

Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.

Kedua: Hak kepada Malaikat Maut 

Mengqadhakan segala kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan daripada orang yang kita zalimi, membuat persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah swt.

Ketiga: Hak kepada Kubur 

Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan solat tahajjud dan membantu orang yang dizalimi.

Keempat: Hak kepada Munkar dan Nakir 

Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati.

Kelima: Hak kepada Mizan (neraca timbangan amal pada hari kiamat)

Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan.

Keenam: Hak kepada Sirat (titian yang merentangi neraka pada hari akhirat)

Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.

Ketujuh: Hak kepada Malik (malaikat penjaga neraka)

Menangis lantaran takutkan Allah swt, berbuat baik kepada ibu-bapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelok akhlak.


 Kelapan: Hak kepada Ridhwan (malaikat penjaga syurga)

Berasa redha dengan qadha’ Allah, bersabar menerima bala, bersyukur di atas nikmat Allah swt dan bertaubat daripada melakukan maksiat.

Kesembilan: Hak kepada Nabi saw

Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah swt.

Kesepuluh: Hak kepada Allah swt 

Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia daripada kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.
Elias Hj Idris
r ·

Oleh: Alang Ibn Shukrimin 

Pasti ada yang terkejut dengan pendekatan terbaru PAS terhadap kerajaan, bukan? Kalau dulu PAS lebih mengambil sikap konfrontasi dan membantah kerajaan pimpinan Umno BN, kini PAS melangkah setapak lagi merapati kerajaan dengan kaedah menasihat dan mencadang penyelesaian.

Perubahan memang sesuatu yang sukar diterima masyarakat. Tidak kira sama ada adat kebiasaan yang diamalkan mereka sebelum ini betul atau salah, memang pantang kalau ada orang yang bawa perubahan. Mencarik adat adalah jenayah besar terutama dalam kalangan masyarakat Melayu.

Perangai ini terbawa-bawa dalam dunia politik. Walaupun sifat politik itu sangat anjal dan dinamik, tetapi sebarang perubahan pada pendekatan politik sukar untuk diterima banyak pihak. Sejarah menunjukkan apabila corak politik Islam tanah air telah berubah, pasti kan ada yang tidak bersetuju dan meninggalkan wadah Islam. Tetapi sehingga ke hari ini, wadah tersebut yang kini bergelar PAS tetap utuh di persada politik sedangkan mereka yang mufaraqah telah lenyap ditelan arus.

Sejarah

Tatkala Sarekat Islam tidak dapat lagi beroperasi di Tanah Melayu, para ulama mengambil inisiatif menubuhkan Hizbul Muslimin. Ramai yang tidak bersama Hizbul Muslimin. Mereka memilih berbagai wadah lain termasuk menyertai perjuangan gerila komunis.

Apabila diharamkan Hizbul Muslimin, ulama berijtihad untuk menyertai Umno dengan harapan mampu menjadikannya platform perjuangan Islam. Masih terdapat beberapa ulama yang tidak bersetuju dan memilih untuk bersendirian, jauh daripada ijtihad syura.

Setelah lama berhempas pulas dalam Umno, ulama sekali lagi bersidang dan berijtihad untuk menubuhkan PAS yang lebih jelas matlamatnya. Seperti biasa, perubahan tersebut juga tidak akan memuaskan hati semua pihak. Ada yang masih kekal di dalam Umno walaupun tahu tiada tempat untuk agama bertapak di dalamnya.

PAS menjadi satu-satunya wadah politik Islam yang profesional dan progresif. Dengan prinsip dan matlamat Islam yang terus dikekalkan, banyak ijtihad dan perubahan pendekatan yang diambil dari semasa ke semasa.

Daripada bersendirian, bertahaluf dengan Parti Negara, bersama Perikatan, menjadi kerajaan campuran, menubuhkan APU, BA, PR hinggalah yang terbaru memilih jalan sebagai penyelesai bukan lagi sekadar membangkang semata-mata.

Sepanjang pendekatan yang disebut di atas, telah ramai yang tidak boleh menerima perubahan tersebut lalu bertindak keluar dari PAS menubuhkan wadah perjuangan yang lain. Muncullah nama-nama seperti Hamim, Berjasa, Akim, Islah, Jati dan terbaru Pan. Walaupun terpaksa menghadapi kerenah ahli yang keras kepala ini, PAS tetap meluncur maju ke hadapan.

Nasikh Mansukh 
 
Sebagai sebuah gerakan Islam, pastinya ciri-ciri yang ada pada PAS selaras dengan ciri-ciri agama Islam itu sendiri. Islam adalah agama yang berciri progresif dan mendepani zaman. Antara yang istimewa menggambarkan ciri progresif syariah Islam adalah konsep nasakh dan mansukh.

Nasakh bererti 'membatalkan/menghazafkan'. Ia bermaksud terdapat beberapa hukum dalam Islam yang sebelum itu wajib, berubah menjadi haram, ataupun sebelum itu turun ayat haram, kemudian turun ayat terbaru menghalalkan pula.

Keistimewaan konsep nasakh mansukh ini ada dinyatakan di dalam al-Quran. Firman Allah SWT:

مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا ۗ أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
"Apa sahaja ayat keterangan yang Kami mansukhkan (batalkan), atau yang Kami tinggalkan (atau tangguhkan), Kami datangkan ganti yang lebih baik daripadanya, atau yang sebanding dengannya. Tidakkah engkau mengetahui bahawasanya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu?"

Ayat ini turun untuk membalas kritikan orang-orang munafiq dan Yahudi, yang mempertikaikan peristiwa pertukaran kiblat daripada Masjidil Aqsa ke arah Masjidil Haram. Mereka menuduh jemaah Islam kluk-klek, tidak konsisten dan lemah kerana selalu berubah hukumnya.

Allah menyatakan, konsep nasakh sebenarnya adalah keistimewaan Islam yang menetapkan hukum selari dengan peredaran masa. Jika sebelum itu haram, maka ia adalah cara terbaik dengan keadaan zaman tersebut. Dan sekiranya ia halal kemudiannya, maka itu kerana keadaan dahulu telah berubah selepasnya.

Sebelum itu, orang-orang Arab jahiliah memang menjadikan Kaabah sebagai kiblat ibadah mereka kerana mengekalkan syariat asal Nabi Ibrahim as. Akan tetapi apabila datangnya risalah Nabi Muhammad saw, Allah memerintah kiblat dihadap ke Masjidil Aqsa. Ini kerana Kaabah di kala itu dipenuhi khurafat dan kesesatan apabila ibadah haji yang dilakukan sekeliling Kaabah sudah menyeleweng daripada ajaran Nabi Ibrahim as yang sebenar. Kaabah telah dijadikan tempat penyimpanan 360 ekor berhala yang disembah para musyrikin.

Oleh itu, Allah mahu supaya umat Islam menjauhkan semua kaitan dengan jahiliah yang dicipta nenek moyang mereka. Supaya dalam hati mereka tidak ada sedikitpun kepercayaan terhadap berhala-berhala di Kaabah seandainya umat Islam bersujud di kaki Kaabah. Umat Islam perlu suci dari sebarang pengaruh jahiliah.

Malangnya ramai orang beriman yang gagal memahami perkara ini. Mereka tidak mampu berpisah daripada Kaabah yang telah menjadi budaya dan kebanggaan Arab sekalian lama. Perintah pengalihan kiblat telah menyebabkan ramai orang yang beriman meninggalkan Islam kerana sukar menerima perubahan.

Tetapi setelah berhijrah ke Madinah, timbul pula dakyah Yahudi yang menyatakan Islam adalah agama yang palsu dan meniru Yahudi kerana berkiblatkan Masjidil Aqsa. Masjidil Aqsa adalah tempat tinggal Yahudi serta Kristian dan juga menjadi rumah ibadah mereka, kerana mendakwa mewarisi ajaran asal yang dibawa Nabi Isa as dan Nabi-nabi Bani Israel.

Tidak lama selepas hijrah, Allah memerintahkan kiblat dialih kembali ke Masjidil Haram. Ini kerana iman umat Islam telah cukup kukuh daripada dipengaruhi oleh anasir khurafat pada Kaabah. Islam juga mahu mematikan dakwaan Yahudi yag amat mengelirukan itu. Lebih dari itu, sememangnya Kaabah berlipat kali ganda terlebih mulia daripada Masjidil Aqsa.

Tetapi ramai juga yang melenting apabila kiblat berubah. Bukan sahaja orang Yahudi dan Kristian, orang Islam yang dirasuk dakyah mereka juga marah dengan perubahan tersebut. Mereka sudah terbiasa dengan adat. Mereka mula mempertikai jemaah Islam dengan tidak konsisten, tiada pendirian dan sebagainya. Dan ada yang meninggalkan Islam hanya kerana perubahan kiblat itu.

Tapisan

Ternyata perubahan telah menyebabkan ramai umat Islam sepanjang zaman yang terpelanting daripada kelompok Islam. Hanya kerana memiliki daya pemikiran yang statik, mereka tidak mampu membaca politik dunia dan perubahan semasa sebagaimana perspektif Islam yang sebenar.
Perkara ini disebut secara jelas dalam al-Quran:

ۗ وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنْتَ عَلَيْهَا إِلَّا لِنَعْلَمَ مَنْ يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّنْ يَنْقَلِبُ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ ۚ وَإِنْ كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلَّا عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللَّهُ
"Dan tiadalah Kami jadikan kiblat yang engkau mengadapnya dahulu itu (wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi ujian bagi melahirkan pengetahuan Kami tentang siapakah yang benar-benar mengikut Rasul serta membenarkannya dan siapa pula yang berpaling tadah (berbalik kepada kekufurannya) dan sesungguhnya (soal peralihan arah kiblat) itu adalah amat berat (untuk diterima) kecuali kepada orang-orang yang telah diberikan Allah petunjuk hidayah". [Al-Baqarah:144]

Kita dapati bahawa sebenarnya antara hikmah perubahan hukum-hukum dalam Islam, adalah untuk menapis keimanan umatnya. Tuhan menyatakan, perubahan kiblat hanyalah untuk menunjukkan dan membezakan, siapa sebenarnya betul-betul taat kepada Rasulullah saw dan siapa yang membelakanginya.

Seperti yang dinyatakan, ada juga yang melenting apabila PAS merobah pendekatan untuk merapati kerajaan (perlu dibezakan di antara kerajaan dan parti pemerintah). Ada yang termakan dakyah ala-ala Yahudi yang menyatakan perjuangan Islam kluk klek, tidak konsisten dan ingin bergabung dengan Umno kembali.

Sekiranya kita menghayati sirah perubahan kiblat, kita tidak akan terkeliru. Allah mengalihkan kiblat ke Masjidil Aqsa kerana mentaliti orang beriman masih terkesan dengan angkara jahiliah. Allah alih kembali ke Masjidil Haram pula kerana mahu mematikan dakwaan Yahudi yang songsang.

Apakah sekiranya Rasulullah kembali menghadap Kaabah dalam keadaan 360 ekor berhala masih di dalamnya, ia bermaksud dakwah Rasulullah kluk-klek dan ingin kembali kepada ajaran jahiliah?

PAS juga pada awalnya mengambil sikap konfrontasi dengan kerajaan. Walaupun faham keadaan itu tidak menguntungkan dengan kekuatan yang ada, tetapi ia tetap dibuat atas dasar mengubah mentaliti masyarakat supaya memahami demokrasi dan hak mereka.

Setelah rakyat kini faham kuasa sebenar mereka, PAS mengambil langkah lebih matang untuk merapati kakitangan dan pegawai kerajaan, dan memperkenalkan berbagai solusi dan pandangan dari acuan Islam, iaitu bukan lagi berbalah dan membantah.

Adakah dengan memberi nasihat kepada pentadbiran negara, bermaksud sokong Umno dan mahu bergabung? Janganlah kita jadi seperti Yahudi!

Justeru apa yang perlu bagi kita adalah mengekalkan ketaatan terhadap jemaah Islam. Perubahan-perubahan yang berlaku selain daripada tanda progresif, ia juga adalah ujian iman, sekaligus tapisan daripada Allah swt untuk mengekalkan hanya yang benar-benar mampu taat sahaja yang boleh terus bersama jemaah Islam. –HARAKAHDAILY 19/11/2015
Elias Hj Idris
Silap Tanggapan

Dalam hidup ini kita perlu banyak berserah kepada Allah swt. Itulah gunanya ungkapan 'La-haula-wala-quuwatailla-billahil'aliyyil-aziim'; tiada daya dan kekuatan melainkan dengan Allah!

Maknanya setiap hal yang datang daripada-Nya kita redha dan dikembalikan semula kepada-Nya sebagai tanda penyerahan diri yang penuh; maknanya bukan tertakluk dengan kekuasaan aku dan kita lagi....

Jiwa 'humble' itu akan menyerlahkan sifat kita sebenar yang berada di atas jalan 'sirothal-mustaqiim'. Jika tidak kita masih berada dalam taklukan iblis laknatullah. Jika tidak pun kita akan sentiasa terdedah kepadanya. Memang setiap kita ada kelemahan (sebagai taraf manusia!) dan sering melakukan dosa, namun jalan mengelaknya telah banyak disediakan dek Allah swt.

Adalah naif jika ada di antara kita yang berkata bahawa segala-galanya terpulang kepada Allah swt, kita cuma hamba yang tidak berkuasa menentukan. Jangan 'over confidence' konon. Siapalah kita, konon yang nak menentukan? Sedangkan mereka itu lupa tentang hak sebagai hamba yang telah Allah swt janjikan.

Jika kita tidak yakin malah tidak pasti dengan apa yang dilakukan bermakna kita dayus di sisi Allah kerana membiarkan diri terdedah kepada kehendak iblis - musuh sejati itu. Sedangkan Allah telah menjelaskan bahawa 'Aku adalah sangka hamba-Ku kepada-Ku'.

Sama juga apabila mati kemalangan - oh dah takdir Allah swt, sehingga dia lupa mati dalam keadaan mengerikan (mungkin tanpa ingatkan Allah langsung sebagai akhir kalimah) adalah dengan kehendak iblis, iaitu tanpa redha Allah swt. Oleh kerana sang hamba itu lupa akan-Nya, maka sebagai Zat Yang Maha Adil di mana si iblis itupun hamba-Nya juga yang tidak putus-putus berdoa meminta pengikut dari kalangan manusia mukmin maka Allah swt pun mengizinkan takdir-Nya.

Itu baru dikatakan takdir (takdir yang berlaku tanpa redha Allah ke atas hamba-Nya yang awalnya mukmin itu).

Kita tidak mahu menghukum akan mereka yang telah kembali menemui Tuhannya dengan cara itu. Mereka yang sudah pergi itu terserah di atas rahmat-Nya semata-mata. Cuma kita yang hidup ini perlu berhati-hati dalam menjaga iktiqad dan kefahaman. Kita masih belum mati dalam keadaan mengerikan. So, berusahalah untuk menghindarkan 'doa' si iblis yang tidak pernah mungkir itu - menghendaki pengikut dari kalangan jin dan manusia agar berbondong-bondong masuk ke dalam neraka bersama dengannya.

Ia berbeza dengan mati syahid - walaupun matinya berdarah, tetapi niat awalnya sudah tuntas - iaitu pergi berjuang kerana Allah swt (itupun ada banyak kategorinya juga). Jika pergi kerana sesuatu tujuan pun tidak boleh juga. Berjihad kerana orang lain pun pergi juga, pun tak boleh!

Maka ini semua yang menyebabkan 999 orang mukmin kandas ketika melintasi titian sirat lalu jatuh ke bawah - ke dalam neraka Allah swt.

Siapakah gerangan yang seorang itu?

Kelayakan yang seorang itulah yang kita mesti rebutkan mulai 20-30 tahun lalu (bukan baru nak mula hari ini). Jangan sekali-kali mewajarkan kelekaan kita dengan segala bentuk keghaflahan, kemungkaran dan buruk sangka terhadap Allah lalu (konon) dengan rela menerima takdir Allah dengan redha!

Itu redha bunuh diri namanya.

Sedangkan kita asyik terbuai dalam gamitan dan was-was syaitan sepanjang zaman. Jika solat pun kerana itu kewajipan, bukan kerana keikhlasan dan sesuatu yang pasti buat seorang hamba! Solat yang dibuat kerana 'terpaksa'. Dan solat itu pun dibuat secara 'bermalas-malas' sambil fikiran menerawang ke serata alam!

Kita perlu sentiasa ingat dan insaf benar-benar akan maksud ayat, "Lain-syakartum, la- azidannakum walain-kafartum inna azabi-la syadid.". Syukur di situ BUKAN syukur hanya apabila diberikan rezeki, tetapi syukur yang hakiki ialah syukur akan nikmat iman yang diberikan serta nikmat 7 anggota dan 7 sifat Allah yang ada pada kita itu.

Jadi, jangan sekali-kali kita mudah tersilap perhitungan dan silap tanggapan. Berburuk sangka terhadap Allah swt - tunggu sajalah padahnya. Na'uzubillahi-minzaliik.

Nota: Ini adalah persepsi dari sudut tasauf.
Elias Hj Idris
Alam tasauf merupakan satu alam yang penuh perhatian.


Bagi orang yang belum pernah memasuki atau belum mengenalinya akan mengira bahawa alam ini penuh dengan mistik, penuh dengan kesulitan dan keusahan hidup. Sama halnya dengan mereka pencinta nafsu dan syahwat yang selalu berkumpul di tempat awam atau di kedai-kedai makan, kelab dan disko berasakan para pemikir dan penulis yang tekun dalam bilik kerjanya sebagai orang yang bodoh dan menyusahkan diri sendiri. Orang yang tidak tahu menikmati keseronokan dunia!

Sedangkan sebaliknya bagi pemikir dan penulis yang sedang tekun itu berasakan kerjanya yang berjam-jam itu dilalui dengan penuh nikmat. Ia waktu yang amat bahagia. Demikian bagi ahli ibadat yang tekun menghadapi kiblatnya dengan sentiasa memuji dan membesarkan Allah swt seorang diri tanpa diketahui orang lain - siang dan malam  berasakan itulah umurnya yang sebenar dimunafaatkan. Itulah pekerjaan yang sebaik-baiknya sebab dia telah memulangkan dirinya kepada Khaliq dan tidak untuk lain walaupun bagi kepentingan dirinya.

Demikian alam tasauf.
Elias Hj Idris

Oleh: TibbHusni Al Ismaily

Berita baik Untuk semua peminat air ketum.
Institut Pencegahan Kanser Negara mengumumkan ranking daun ketum anti kanse;
i)   daun ketum urat hijau 46.5%
ii)  daun ketum jenis urat merah 37.6%
iii) daun jenis halus 35,4%
iv) daun ketum bawal 34.7%
v)  daun ketum ekor babi. 32.9%
vi) daun ketum ekor kura. 29.8%
vii)daun ketum hitam. 23.8%

Tips utama:
Semua daun ketum mengandungi kolagen, terutama daun ketum kuning sebagai yang paling banyak. Sedangkan bahan anti-kanser paling popular adalah jus ketum panas tanpa gula.

Penemuan resepi baru dari negara China: bagi yg berpenyakit diabetes tidak usah bersusah-paya pergi berubat dengan doktor lagi. Cukup dgn mem'blender' 12 helai daun ketum panjang yang dicampur 1 daun ketum urat merah. Minum 2x sehari.

Silakan periksa kadar gulanya keesokan hari, dijamin langsung turun kadar gulanya. Sudah banyak yang membuktikan, iamujarab tanpa perlu berpantang makan lagi.

Masyarakat kampung menggunakan daun ketum untuk membantu pertnambahan tenaga atau mengembalikan kesegaran selepas penat n kuat berkerja. Ia boleh dimakan secara segar seperti mengunyah daun sirih.

Daun ketum yang dikeringkan dan direbus boleh digunakan untuk mengembalikan tenaga batin.
Selain daripada dikunyah segar, rebusan daun yang kering juga digunakan sebagai tonik untuk menghilangkan rasa lesu selepas berkerja, lenguh-lenguh, radang, kejang otot sakit-sakit sendi dan lelah.

Rebusan daun kering dan akarnya pula boleh digunakan bagi melegakan penyakit darah tinggi dan kencing manis.

Petuanya:

Jangan petik bahagian pucuk. Petiklah daun-daun yang terdapat sebelum pucuknya.

Daun di pucuk khasiatnya kurang power kerana ia daun baru. Selepas dipetik, masukkan daun-daun tadi ke dalam periuk dan dibasuh dengan bersih.

Ramas daun ketum sehingga menjadi cebisan yang kecil agar kandungan nutriennya senang diserap.
Rebus daun ketum itu, tetapi jangan direbus dengan air yang banyak. Biar pekat. Lagi pekat airnya lagi piau (power).

Selepas 2 jam dimatikan api.
Biarkan rebusan itu sejuk sebelum ditapis.
Minum airnya, tetapi jangan berlebihan.

Air ketum tidak boleh disimpan melebihi 3 hari.
Elias Hj Idris

Pegawai polis ditekan pihak atasan kini telah pun pergi meninggalkan kita


Saya, MIOR FAHIM BIN AHMAD (K/P Polis No: G/13237) yang beralamat di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK), Jabatan Siasatan Jenayah, Johor dengan ini sesungguhnya dan seikhlasnya berikrar dan menyatakan seperti berikut:-

1. Saya bekerja sebagai seorang pegawai polis berpangkat Assisten Superintendan (ASP) di Cawangan D7 di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK), JSJ, Johor. Saya membuat Akuan ini demi menjaga keselamatan peribadi dan integriti saya sebagai seorang pegawai polis berhubung tugasan dan siasatan yang saya lakukan dan arahan yang saya terima.

2. Pada 21.08.2006, saya telah terima arahan kenaikan pangkat dari C/Insp ke ASP melalui E-Siar. Kenaikan pangkat saya berkuatkuasa mulai 01.07.2005.

3. Pada September 2006, saya telah berjumpa dengan KBPD IPD Kota Kinabalu – DSP. CHEW THAM SOON dan meminta bantuan beliau untuk menguruskan penempatan saya jawatan SIO Kota Kinabalu seandainya beliau mempunyai kenalan di bahagian perjawatan Bukit Aman, disamping itu saya juga telah memohon bantuan beberapa pegawai kanan lain yang saya kenali.

4. Saya telah berjumpa dengan DSP. CHEW THAN SOON dan saya bertanyakan penempatan saya. Kemudian saya dimaklumkan beliau telah mencadangkan saya ke jawatan D7, IPK Johor. Saya tidak bersetuju dan meminta beliau untuk mengekalkan saya di IPD Kota Kinabalu. DSP CHEW THAM SOON meyakinkan saya untuk pertukaran ke D7 Johor.

5. Pada November 2006, saya mula dikenalkan kepada BK TAN. Saya bersama DSP. WAN HASSAN (Tim. Komandan PULAPOL Kota Kinabalu) di bawa oleh DSP. CHEW THAM SOON ke sebuah pejabat yang terletak di bangunan AM-CORP, Petaling Jaya, Selangor. Kami telah berjumpa dengan seorang lelaki Cina yang dikenali sebagai BK TAN. Dalam perjumpaan terebut DSP. CHEW THAM SOON telah mengenalkan saya kepada BK TAN. Kemudian saya telah ditemu bual oleh BK TAN berhubung pengalaman kerja.

6. Semasa perjumpaan tersebut, telah datang seorang lelaki Cina gemuk yang mengenalkan dirinya sebagai AH HON. Dalam temubual tersebut, BK TAN memberitahu bahawa apabila saya bekerja di bahagian D7, IPK Johor, hendaklah bekerja dengan baik. BK TAN juga beritahu saya AH HON merupakan orang yang menjaga ZON SELATAN dan memberitahu sekiranya ada apa-apa hal AH HON akan berhubung dengan saya. Kemudian telah masuk seorang lelaki Melayu di pejabat sebelah, lalu BK TAN telah pergi menyambut lelaki tersebut.

7. DSP CHEW memberitahu saya bahawa lelaki melayu itu adalah salah seorang Ahli Suruhanjaya Pasukan Polis (SPP) iaitu DATO’ OTHMAN TALIB, yang mempunyai hubungan baik dengan BK TAN, dengan tujuan memudahkan urusan untuk kenaikan pangkat di masa hadapan.

8. Dalam waktu yang sama, masuk seorang lelaki Cina pendek ke Pejabat tersebut. AH HON telah mengenalkan bahawa lelaki Cina tersebut adalah PT-D7 JOHOR (DSP. NG FOOK LONG). DSP CHEW juga memberitahu saya bahawa BK TAN mempunyai perhubungan yang amat baik dengan TAN SRI KPN dan akan mendengar setiap cadangan dan nasihat BK TAN. DSP CHEW juga menunjukkan seorang lelaki melayu yang sedang bekerja di pejabat bersebelahan dan memberitahu bahawa orang itu adalah anak lelaki TAN SRI KPN. Sewaktu saya di pejabat BK TAN, saya juga lihat AH HON telah membawa keluar satu arahan pertukaran yang baru keluar dan arahan pertukaran tersebut dibincangkan oleh mereka bersama.

9. Pada Disember 2006, saya telah menyemak E-Siar dan mendapati nama saya terdapat dalam arahan pertukaran tersebut untuk melapor diri sebagai ASP D7, IPK Johor. Pada hari yang sama juga AH HON telah menghubungi saya melalui talipon dan bertanyakan kepada saya bila hendak melaporkan diri dan meminta saya untuk melaporkan diri dengan cepat.

10. Lebih kurang 2-3 hari selepas arahan pertukaran keluar, saya telah menalipon beberapa pegawai kanan yang saya kenali ACP ROSLI MD ISA, DCP DATO’ MOKTHAR BIN HASSAN, ACP AZIZAN ABU TAAT yang pernah bertugas di Johor. Mereka menasihatkan saya supaya berhati-hati dengan sindiket ekor haram dan pelacuran di Negeri Johor.

11. Pada 16.01.2007, saya telah melaporkan diri di IPK Johor. Apabila saya melaporkan diri, AH HON telah menghubungi saya dan memaklumkan rumah telah disediakan. Saya kemudian telah terus pergi ke rumah tersebut di Bistari Impian, Larkin dan berjumpa dengan tuan rumah. Tuan rumah tersebut adalah seorang perempuan Cina. Saya bertanyakan tentang harga sewa sebulan dan beliau mengatakan harga biasa adalah RM1,200/- sebulan tetapi beliau menawarkan untuk saya hanya dengan RM900/- sebulan dan pada masa yang sama juga saya meminta beliau untuk menyediakan surat perjanjian sewa rumah. Beliau mengatakan “Tuan duduk dululah nanti baru kita kira”.

12. Semasa saya melaporkan diri kepada PT-D7 DSP. NG FOOK LONG, beliau telah meyampaikan beberapa arahan penugasan dan memberi arahan semua serbuan boleh dibuat ke atas aktiviti haram kecuali judi empat nombor ekor haram dan hendaklah memaklumkan kepada beliau terlebih dahulu.

13. Pada 28.02.2007, saya telah terima sms dari AH HON dari talian no. 017-2551255 yang berbunyi “Tolong Ambil Tindakan Serta Merta 4A(a) atas Tiga Tempat berikut No. S38, S25A dan S37 Jalan Bukit Batu 11, Kulai Johor. Tugasan dari atas tengah perhatikan. Jangan balik kosong”. Saya kemudian telah memaklumkan kepada PT-D7 DSP. NG FOOK LONG dan beliau pun mengatakan ada menerima sms yang sama. Saya memberitahu DSP NG FOOK LONG, “Kita pegawai polis dan tidak boleh ikut arahan AH HON” yang saya dapati ahli sindiket haram. DSP NG FOOK LONG hanya mendiamkan diri.

14. Pada awal Mac 2007, saya telah keluar dari rumah yang disediakan oleh AH HON dan mencari rumah sewa sendiri di Bandar Baru Uda. Saya telah menguruskan sendiri penyewaan dan perpindahan ke rumah tersebut.

15. Saya juga telah terima sms dari AH HON, dimana AH HON meminta maaf di atas arahan beliau untuk buat serbuan. Selepas dari itu, tiada perhubungan lagi dengan AH HON.

16. Sekita waktu sama pada awal Mac 2007, saya telah terima maklumat dari anggota D7 iaitu SM/D.94894 Manimaran, Sjn/D.104700 Raja Kumar, Sjn/D.88548 Tow Pong Yew, L/Kpl/D.115161 Asmawi Bin Utar dan Sjn. 89379 Yassim Bin Malek – dari IPD Kluang, Johor bahawa sindiket TENGKU (GOH CHENG POH) dibawah seliaan AH HON telah aktif menjalankan kegiatan judi empat nombor ekor haram dengan memonopoli seluruh Negeri Johor, dimana TENGKU mempergunakan Pegawai dan Anggota D7 untuk membuka kes fail ke atas mana-mana ajen/penganjur yang tidak tunduk kepada sindiket tersebut. Mana-mana pegawai dan anggota tidak mengikut telunjuk sindiket ini akan ditukarkan ke PGA.

17. Ada diantara anggota D7 yang tidak dapat menerima perkara ini telah memohon untuk bertukar keluar dari D7, IPK Johor tetapi tidak disokong oleh PT-D7 terdahulu iaitu DSP. MOHD HEDZIR BIN HUSSIN dan SI/D.59920 NG SWEE MIN. Atas sebab tersebut, saya telah mengeluarkan arahan kepada Pegawai D7 dan anggota D7 supaya mendapatkan maklumat ke atas kegiatan sindiket TENGKU untuk penyediaan kes fail.

18. Pada 28.03.2007, sepasukan Pegawai dari D7 Bukit Aman, Kuala Lumpur yang di ketuai DSP. ZAWAWI telah membuat serbuan/tangkapan ke atas dua (2) pusat pengiraan judi empat nombor ekor loteri awam haram iaiatu di Taman Sri Putri, Kulai Johor dan Taman Sentosa, Johor Bahru. Dalam tangkapan tersebut sejumlah 32 buah mesin faks dan tujuhbelas (17) orang telah ditangkap bersama lebih kurang 3,000 helai “ekod of stake”, Rujuk: Kulai Report: 2588/2007 dan Johor Bahru Selatan Report: 7295/2007.

19. Hasil dari risikan yang diperolehi dari tangkapan-tangkapan di atas, saya telah membuka kes fail dibawah Ordinan Darurat (KA & MJ) 5/69 ke atas tiga (3) orang subjek yang terlibat langsung dengan TENGKU. Manakala kes fail terhadap TENGKU tidak dapat dibuka kerana kekurangan “statement”. Tiga (3) orang subjek yang diambil tindakan kes fail adalah bernama:-
(a) SOH KING SIANG;
(b) LIM CHIN CHAI; dan
(c) LEE YOKE HAN.

20. Ketiga-tiga kes fail ke atas subjek terserbut diatas telah diedarkan ke D7, Bukit Aman, untuk kelulusan tangkapan di bawah Sek. 3(1) Ord. Darurat (KA & MJ) 5/69. Namun, sehingga kini ia masih belum diluluskan.

21. Kemudian dari itu, saya dapati tigabelas (13) orang dari tujuhbelas (17) tangkapan di atas telah membuat laporan Polis dengan mendakwa saya dan anggota-anggota yang terlibat dalam soalsiasat dan merakam percakapan risikan telah memukul mereka semasa dalam tahanan dan rakaman percakapan risikan, dimana kebanyakkan tangkapan adalah wanita tua.

22. Akibat daripada laporan yang di buat oleh tangkapan-tangkapan di atas, satu pasukan TATATERTIB diketuai oleh DSP. Navamaney telah merakamkan percakapan saya dan anggota terlibat. Siasatan Tatatertib menjurus kepada membantu kepada pihak sindiket, sedangkan saya dan anggota tidak menggunakan sebarang kekerasan terlebih lagi terhadap wanita tua. Selang dua hari kemudian, saya dapati DSP. Navamaney telah dinaikkan pangkat P/SUPT.

23. Pada 30.03.2007, saya dan anggota D7 telah menangkap tiga (3) orang subjek di bawah Sek. 3(1) Ordinan Darurat (KA & MJ) 5/69 yang merupakan ahli sindiket TENGKU. Butiran diri mereka adalah seperti berikut:-
(a) CHAI NGEW;
(b) CHIN YEW FAH; dan
(c) TAN LEE POEY

24. Subjek (i) dan (ii) telah ditahan di lokap Balai Polis Larkin, dimana ketiga-tiga mereka ditahan untuk tempoh 60 hari sementara arahan KKDN. Selepas sembilan (9) hari kemudian, ketiga-tiga subjek di atas dibebaskan tanpa pengetahuan saya, sedangkan saya merupakan IO kes fail. Mereka telah dibebaskan oleh P/DSP. NG FOOK LONG di atas arahan DATO KHALID BIN ABU BAKAR – Tim. Pengarah JSJ 1 – (Operasi/Risikan). Setelah meneliti ketiga-tiga kes fail tersebut, saya dapati mereka dibebaskan dengan alasan, telah insaf, tiada kekerasan dan menjalankan aktiviti secara individu, sedangkan arahan PJSJ No. 2/2005 masih dikuatkuasakan.

25. Pada 29.05.2007, saya telah meneliti E-Siar dan mendapati lima orang pegawai D7, IPK Johor telah ditukarkan keluar dari Bahagian D7, IPK Johor dan salah seorang pegawai saya bernama C/INSP. SUNDAR RAJAN A/L ELLUMALAI (I/12413) telah ditukarkan-ke PGA SIBU. Saya dapati pengawai ini ditukarkan kerana beliau telah terlibat dalam merakamkan percakapan risikan ke atas seorang tangkapan bersabit J.BAHRU REPORT: 7295/2007 yang mendedahkan secara positif penglibatan TENGKU dalam penganjuran aktiviti perjudian empat nombor ekor loteri awam haram. Selain itu, pegawai ini juga aktif dalam menangkap ajen-ajen menulis judi empat nombor ekor loteri awam di bawah sindiket TENGKU.

26. Adalah saya mengatakan bahawa sebagai seorang pegawai polis, saya merasa amat tertekan bahawa tindakan saya dalam menjalankan risikan terhadap kegiatan jenayah judi haram yang membabitkan sindiket dibawah naungan TENGKU dan BK TAN boleh menyebabkan saya dikenakan siasatan oleh Bahagian Tatatertib. Saya menganggap ini satu penganiayaan terhadap diri, kerjaya, keluarga dan nama baik saya.

Dan saya membuat pengakuan ini dengan sesungguhnya mempercayai bahawa yang sama adalah benar dan mengikut peruntukan Akta Akuan Berkanun, 1960.

DITANDATANGANI DAN DIIKRAR )
SESUNGGUHNYA oleh MIOR FAHIM BIN )
AHMAD (G/13237) tersebut di atas di Kuala Lumpur )
pada haribulan 2007 )
Di hadapan saya,
Pesuruhjaya Sumpah


Kini Mior Fahmi Bin Ahmad telah mati meningal dunia: Al-Fatehah

http://www.mstar.com.my/…/berita…/2014/06/18/umrah-terakhir/
Sumber cerita: http://www.malaysia-today.net/statutory-declaration-of-asp…/
-ketua pengakap-
CLICK LIKE PAGE >> www.facebook.com/BoikotBaranganCinaDapORI