Elias Hj Idris

Ulama Mekah yang Dirindui

Selepas 1970-an, tiada lagi pengajian kitab-kitab di Masjidil Haram, apabila kesemuanya diharamkan oleh kerajaan Arab Saudi pimpinan Ibn Saud (Yahudi-Freemason) dan pengikut Wahhabi.
Namun begitu. Sheikh Muhammad Hasan Alawi adalah ulama Mekah yang kuat mempertahankan Islam sebenar di Mekah dan menentang keras pengaruh sesat Wahhabi yang dibawa oleh ulama-ulama Wahhabi pro-Freemason.

Beliau amat dibenci oleh kelompok Wahhabi Mekah malah beliau dituduh kafir oleh ulama-ulama Wahhabi. Beliau juga adalah ulama yang menentang fatwa Sheikh Ibn Baaz yang mengharamkan sambutan Maulidur Rasul yang kononnya bida'ah.

Selain alim dalam ilmu fekah dan tauhid, beliau juga pemimpin tereqat di Mekah yang bersanad. Beliau meninggal dunia pada tahun 2004 dan jumlah kehadiran orang ramai ke majlis pengkembumiannya adalah yang paling ramai dalam sejarah Mekah dalam tempoh 100 tahun.

Di Mekah, beliau adalah ulama sebenar yang mempertahankan pakaian cara Rasulullah, iaitu berserban berbanding ulama-ulama Wahhabi yang mengharamkan pemakaian serban yang kononnya bida'ah.

Selain itu, beliau juga adalah berketurunan Rasulullah SAW dengan memakai gelaran Sayyid pada namanya. Beliau berasal dari keturunan Sayyid Idris Al-Azhar ibn Idris Al-Akhbar ibn Abdullah Al-Kamil ibn Hasan AlMuthanna ibn Sayyidina Hasan r.a.a ibn Saiyidina Ali k.r.w suami kepada Saidatina Fatimah r.a. binti Rasulullah S.A.W


Pembunuhan Ulama oleh Pemerintah Saudi

Fahaman Wahhabi mencapai kemuncak pengaruhnya di Arab Saudi pada era 1970-an apabila kerajaan British menggabungkan fahaman itu dengan pentadbiran baru Ibnu Saud. Penggabungan itu telah mencetuskan satu fenomena baru pemerintahan beraja berserta pemaksaan terhadap pengamalan ideologi ke atas keseluruhan masyarakat semenanjung Arab.

Oleh itu, beberapa siri kezaliman telah tercatat pada era awal pemerintahan keluarga diraja Saud.
Seorang bekas penasihat perundangan kerajaan Arab Saudi, iaitu Hafez Wahbi mendedahkan tentang tindakan zalim kerajaan Saudi di dalam bukunya yang bertajuk 'The Peninsula of Arabia'.
Raja Abdul Aziz Al-Saud (Bapa Raja Faisal) pernah membuat pengakuan bahawa datuknya, Saud Awal pernah mengenakan hukuman pancung kepala beberapa syeikh dari kabilah Matheer yang dipenjarakan.

Raja Abd Aziz adalah punca kepada jatuhnya Palestin ke tangan Zionis apabila beliau menandatangani satu dokumen pengisytiharaaan yang disediakan kerajaan British pada tahun 1922.
Dokumen perjanjian itu menyatakan kerajaan Arab Saudi bersetuju memberikan tanah Palestin kepada penduduk Yahudi bagi penubuhan negara Israel pada masa akan datang (yakni 1945)
Seorang Syeikh dari Kabilah Matheer iaitu Shiekh Faisal Al-Darwih pernah berjumpa Raja Abd Aziz secara bersemuka dan mengkritik tindakan baginda yang melepaskan tanah Palestin kepada Rothschild.


Matlamat Utama Wahhabi Menolak Tasawuf 

Semua jenis manusia sama ada ahli politik, cendekiawan, ahli sejarah, saintis, mahu pun ulama Islam, sami sami, tuan-tuan guru pondok, dapat disimpulkan kesemuanya mampu dipengaruhi oleh Rothschild hanya dengan menggunakan pengaruh wang dan pangkat. Sogokan, rasuah, pangkat kemasyuran dan sebagainya mudah diberikan untuk memanipulasi seseorang agar mengikut kehendak mereka.

Namun begitu ada sejenis manusia yang tidak boleh ditembus oleh Rothschild dan dajjal, iaitu waliyullah atau lebih terkenal sebagai ahli ahli sufi. Golongan ini muncul hasil kesepaduan ilmu tasawuf yang diberikan oleh Rasullullah S.A.W secara bersanad dan tidak boleh belajar melalui peperiksaan awam, kerana ia melibatkan praktikal hati.

Disebabkan golongan ini jugalah yang dijanjikan Allah tergolong dalam Rijal Qhaib yang bakal menjadi tentera Imam Mahdi kelak bagi menentang tentera dajjal maka adalah jelas mengapa Rothschild begitu menaja fahaman Wahhabi di seluruh dunia agar memerangi pembelajaran ilmu tasawuf atau ilmu tariqah ini.

Itulah hakikat yang berlaku sekarang di mana satu satunya fahaman yang tidak diganggu Amerika ialah Wahhabi, kerana mereka tahu ia adalah fahaman yang dibentuk oleh dajjal.
0 Responses