Elias Hj Idris


Rabu, April 02, 2014.

Wartawan Bebas: Penumpang MH370 hantar gambar dari iPhone memberi pertanda kesan jejak ke pengkalan rahsia military U.S. di Diego Garcia’.

Adakah penumpang Phillip Wood dan lain-lain masih hidup selepas penerbangan MH370 dirampas kemudiannya dibawa ke pengkalan rahsia tentera AS yang terletak di sebuah pulau terpencil di Lautan Hindi?

Oleh Shepard Ambellas

LAUTAN HINDI ( INTELLIHUB ) - Menurut wartawan bebas Jim Stone, salah seorang penumpang Amerika, Phillip Wood , seorang technical storage executive di IBM, yang berada di atas pesawat penerbangan Malaysia Airlines yang kini hilang , menyumbat iPhone 5-nya di duburnya selepas Boeing 777 membawa 239 orang telah dirampas oleh anggota tentera semasa dalam perjalanan ke China.

Peliknya, Stone mendakwa metadata bahawa dalam bukti hasil foto mengesahkan "100 peratus" yang Phillip Wood telah menghantar foto, bersama-sama dengan suara teks ringkas diaktifkan, dari Koordinat GPS yang meletakkan Wood hanya beberapa batu dari Diego Garcia, pangkalan tentera dikawal Amerika Syarikat yang terletak di sebuah pulau di selatan Maldives di Lautan Hindi. Dalam posnya Stones mendakwa bahawa koordinat mungkin mati dengan beberapa batu (lihat update di bawah pos), membuktikan bahawa iPhone sebenarnya menghantar gambar hitam yang kosong tanpa mendedahkan apa-apa lagi. Stones mengandaikan gambar itu diambil di dalam bilik gelap atau dalam kedudukan di mana tangan Wood telah terikat.

Seperti yang dilaporkan oleh Stone , gambar itu disiarkan bersama-sama dengan teks berikut kononnya daripada Wood:

"Saya telah diculik oleh sekumpulan tentera yang tidak diketahui selepas penerbangan saya dirampas (ditutup mata). Saya bekerja untuk IBM dan saya telah berjaya menyembunyikan telefon bimbit saya ke dalam 'jubor' saya semasa rampasan. Saya telah dipisahkan dari seluruh penumpang dan saya di dalam sel. Nama saya Philip Wood. Saya rasa saya telah dikhayalkan dengan dadah dan tidak boleh berfikir dengan jelas."

Anehnya imej hitam kosong dilabel "1395192158752.jpg" mengandungi metadata yang berikut:
1395192158752 Dimensi: 240 x 3209
Alat Make: Apple
Peranti Model: iPhone 5
Ruang Warna: RGB
Profil Warna: sRGB IEC61966-2.1
Length Focal: 4.12
Alpha Channel: Tiada
Mata Merah: Tiada
Nombor F: 2.4
Program Pendedahan: 2
Masa Pendedahan: 1/15

Stone juga menunjukkan dengan terperinci bagaimana Exchangeable Image Format di atas (EXIF) data imej adalah “pembuktian”, menulis:

Exif itu adalah utuh. Data Exif tertanam dalam setiap imej oleh setiap kamera dan termasuk keadaan di mana gambar itu diambil. Ia boleh dilihat dengan menyimpan imej untuk desktop anda, dan kemudian mengklik kanan dan memilih ciri-ciri imej. Hit tekan butiran. Anda boleh melihat bahawa imej itu diambil pada 18 Mac dengan iPhone 5, dengan ISO pada 3200 dan shutter 1/15. Koordinat dimasukkan dalam data exif kerana iPhone tahu di mana ia berada, dan koordinat adalah untuk Diego Garcia. Kali PERTAMA SATU PHOTO KOSONG TURUT MENDEDAHKAN SEMUANYA.

Exif tidak boleh ditulis semula dengan perisian yang biasa, ia hanya boleh ditambah ke dalam bidang seperti kredit imej dengan beberapa aplikasi maju. Ia boleh juga dipadamkan tetapi tetapi TIDAK BERUBAH. Foto dengan exif utuh akan diterima di mahkamah. Jika Exif digodam dan ini tidak benar, CIA atau penggodam yang benar-benar baik dapat lakukan ini, yang meragukan saya, saya rasa ia mungkin benar.

Satu lagi pembuktian adalah bahawa perisian pengecaman suara meletakkan perkataan peribadi dan bukan kakitangan. Ini benar-benar konsisten dengan perisian buta membantu dail keluar.

Sekitar cerita ini adalah hakikat bahawa orang yang berjaya mendapatkan maklumat ini untuk Farganne (ahli forum Glitch) telah diganggu dan menerima banyak mel suara mengancam ke atasnya, iaitu satu lagi bukti menunjuk kepada ini sebagai yang sebenar. Satu perkara yang pasti, sebaik sahaja ia disiarkan di sini di laman web ini adalah jin yang keluar dari botol. Saya tidak boleh menekankan betapa pentingnya ialah Koordinat GPS di dalam gambar tidak sempurna sepadan dengan apa yang Google berkata dan tidak mencatatkan mana-mana sahaja di web, kerana ia membuktikan bahawa sumber mereka koordinat tidak datang dari Google atau Wikipedia, mereka benar-benar melakukan datang dari peranti pengimejan dan ia 'terpaksa' berada di Diego Garcia ketika mengambil gambar.

Apa yang menariknya, 7-hari yang lalu, pada 24 Mac, 2014 pada 2:30 AM EDT, ia telah dilaporkan oleh Intellihub News bahawa penerbangan MH370 mendarat di Diego Garcia, pengkalan rahsia tentera Amerika Syarikat yang dipajak daripada EU, semasa waktu awal pagi bulan Mac 8, 2014 selepas seorang YouTuber dengan nama Montagraph meletakkan dua dan dua bersama-sama berikutan laporan lain.

Petikan dari artikel itu berbunyi:
"[...] MH370 kemungkinan besar mendarat di Diego Garcia dan pesawat itu mungkin telah diarahkan ke besar-besaran" sangkar Faraday "...besar, hangar untuk mengelakkan penumpang dari berkomunikasi dengan dunia luar."

Apa yang menghairankan, ini semua sesuai sekali dengan laporan Malaysian Insider dikeluarkan pada 18 Mac bertajuk "US military base, South Asian airports in MH370 pilot’s simulator, says paper ", seperti yang didapati, juruterbang MH370 mempunyai simulasi skala Diego Garcia di dalam buku simulator penerbangan di rumahnya.

Satu suntingan dari Malaysian Insider berbunyi:
Siasatan ke dalam simulator penerbangan yang diambil dari rumah jurutrbang yang hilang ini menunjukkan perisian selama lima landasan latihan, termasuk satu yang dimiliki oleh Amerika Syarikat, Berita Harian hari ini melaporkan.

"Di antara perisian kami diperiksa setakat ini adalah Lapangan Terbang Antarabangsa Male di Maldives, tiga lapangan terbang di India dan Sri Lanka, dan satu yang dimiliki oleh pangkalan tentera AS di Diego Garcia. Semua mempunyai panjang landasan 1,000 meter, "kata satu sumber kepada akhbar harian tersebut.

Polis merampas simulator penerbangan dari rumah juruterbang Kapten Zaharie Ahmad Shah Sabtu lalu sebelum ia mencantumkan semula di ibu pejabat polis persekutuan di Bukit Aman, di mana pakar-pakar telah menjalankan pemeriksaan.

Jika sesiapa yang mempunyai lagi maklumat mengenai perkara ini kami menggesa anda hubungi kami di Intellihub News serta merta.

Kemaskini 02:49 EST
Maklumat berikut telah diposkan sebagai tip di laman web Steve Quayle :

Hi Steve,
Re: gambar hitam / kosong dari teknologi IBM jet Malaysia yang hilang. Gambar itu diambil di dalam bangunan tidak jauh dari landasan di Diego Garcia. Saya meletakkan gambar ke dalam perisian penyuntingan saya, meraih titik GPS dan di sini ia adalah. Cuba ini: pergi ke: itouchmap.com, pilih # 6, pergi ke kotak kanan bawah dan input maklumat yang:
-7 18 58.3 LATITUDE
72 25 35.6 Longitud

Klik pada: SHOW POINT9 Zum masuk dan anda akan melihat di mana foto berasal. Wow. Anda mungkin akan mengiktiraf pesawat berat diletakkan berhampiran. Imej Via itouchmap.com:
(Featured photo at top of page: www.panoramio.com) SUMBER.
al-Husseyn.
0 Responses