Elias Hj Idris
rafie1357
Prebet
Prebet


Joined: Sep 05, 2010
Posts: 278
PostPosted: Fri Nov 15, 2013 3:48 am    Post subject: Reply with quote


Restoran wrote:
rafie1357 wrote:

Betapa dangkal nya Iman kalian ini!

Allah Ta'ala menjadikan ashabul kahfi tidur di dalam gua yang tertutup yang tak dapat di lihat oleh manusia selama ribuan tahun sehingga hari Qiamat...! Mana hukum biologi?

Nabi Uzair di tidurkan oleh Allah Ta'ala selama 100 tahun. Makanan beliau tidak rosak. Tetapi keldai nya telah mati tinggal tulang belulang. Mana hukum biologi?

Allah Ta'ala menjadikan Nabi Yunus hidup di dalam perut ikan yang gelap dan sempit tanpa makan dan minum. Mana hukum biologi?

Nabi Ibrahim di campak ke dalam unggun api yang marak menyala, tetapi beliau tidak terbakar sedikit pun sebaliknya Allah Ta'ala menjadikannya kebun yang indah! Mana hukum biologi?

Nabi kita Mi'raj ke Arasy tanpa peralatan / tanpa pesawat. Baginda melewati ratusan juta batu jauh melewati 7 lapisan langit. Mana hukum fizik?

Kejadian Yakjuj Makjuj adalah suatu keajaiban, peristiwa2 yang mengiringi nya juga suatu hal di luar kemamupuan manusia memikirkannya. Maka harus terjadi hal2 yang tidak dapat di fikirkan oleh manusia. Dan harus terjadi peristiwa2 yang melanggar hukum alam yang sedia ada! Semua nya di dalam Kekuasaan ALlah Ta'ala!

Jangan lah jadikan akal pemikiran sempit atau sains untuk memahami Kalam ALlah dan Sunnah Rasul. Tetapi beriman dan bertaqwalah kepada Kekuasaan ALlah Ta'ala Yang Maha Perkasa!

Cukup lah pendustaaan demi pendustaan, kerosakan demi kerosakan yang kalian timbulkan hasil dari pemikiran yang sempit dan hawa nafsu yang bergelora!

Adakah kalian akan insaf dan bertaubat!

Wallahu A'lam

InsyaAllah, sebelum saya menulis hujah balas, saya ingin Ustaz Rafie menyatakan dengan jelas agar pembaca boleh menilai dengan adil berkenaan hal ini:

Saya menulis di dalam teks pada page 1 di dalam tajuk 5.0 SINOPSIS HUJAH:

Restoran wrote:
Qalam Allah yang luas meliputi semua aspek ilmu yang diketahui manusia atau belum diketahui, termasuk ilmu tauhid, ilmu sains, ilmu alam, ilmu kemanusiaan dan sebagainya. Allah menciptakan segala sesuatu dengan QalamNya yang menepati disiplin antara satu sama lain, kecuali kepada mukjizat-mukjizat dan perkara ghaib yang tidak atau belum diizinkanNya turun kefahaman kepada manusia.

Jika Yakjuj dan Makjuj itu bangsa manusia, sila bawakan dalil dari Al-Quran, hadis dan pendapat ulama ASWJ berkenaan;

1) Adakah penciptaan dan kehebatan bangsa Yakjuj dan Makjuj adalah mukjizat atau kurniaan rahmat atau pertolongan dari Allah seperti yang Allah kurniakan kepada para rasul, nabi dan solihin untuk berhadapan dengan orang yang kufur?

2) Adakah darjat dan iman bangsa Yakjuj Makjuj setaraf dengan Rasulullah, para nabi dan para solihin yang dirahmati Allah, sehingga mereka dikurniakan mukjizat, rahmat dan pertolongan dari Allah untuk berhadapan dengan orang kufur?

3) Jika itu adalah mukjizat, mengapa bangsa Yakjuj dan Makjuj mengepung Nabi Isa a.s dan pengikutnya yang beriman di Bukit Thur?

4) Sebutkan dengan jelas dalil dari Al Quran, hadis dan pendapat jumhur ulama berkenaan seseorang yang diciptakan dengan penuh keajaiban dan dikurniakan oleh Allah dengan mukjizat dan rahmat serta pertolongan yang bertujuan untuk melawan Nabi Isa a.s di bukit Thur?

Saudara keliru antara qalam Allah, sunnatullah dan mukjizat.

Sebelum ini, saya berdiam diri dengan soalan saudara. Bukannya saya tidak mahu menjawab, tetapi saya lihat saudara banyak keliru.

Dan satu perkara lagi berkenaan hal dibawah:

rafie1357 wrote:
Allah Ta'ala menjadikan ashabul kahfi tidur di dalam gua yang tertutup yang tak dapat di lihat oleh manusia selama ribuan tahun sehingga hari Qiamat...! Mana hukum biologi?

Sepatutnya macam ini:

Firman Allah s.w.t dalam Al-Kahf:

Quote:
Dan mereka telah tinggal tidur dalam gua mereka: Tiga ratus tahun dengan kiraan Ahli Kitab), dan sembilan lagi (dengan kiraan kamu).
(Al-Kahfi 18:25)

Tak mengapalah kalau saudara tidak sehaluan dengan saya, tetapi janganlah sampai saudara mengubah ayat-ayat Al-Quran mengikut hawa nafsu saudara. Bila masa pula ashabul kahfi tidur sampai ribuan tahun sampai hari kiamat? Saudara baca Al-Quran yang mana?

Nak menulis pun berpada-padalah. Dulu geng saudara tuduh orang yang menafsir ayat Al-Quran mengikut nafsu sebagai anjing neraka. Sekarang tuhan reverse, sebijik jatuh atas kepala saudara. Bukan setakat tafsir, ubah terus dalil Al-Quran. Malas la nak sebut macam perangai sapa kan, nanti terasa pulak.. maklumlah, saya jahil tak pandai baca Al-Quran - tuan pula alim..

Kalau nak temberang pun sikit-sikit sudah laa.. TKO ni boleh dilihat satu dunia tau.. tak pasal-pasal orang tahu kita bodoh.

Beginilah, ada satu nasihat yang berguna dari seorang sahabat forumer. Dia menulis kepada saya:

Quote:
sejujurnya sy kurang mahir dalam berkata2 dan menulis. jd sy ambil pendekatan berdiam diri sahaja. sy khuatir bila berbicara nnt banyak yg orang salah tafsir apa yg hendak sy tuturkan. takut bertambah pula dosa nnt.


rafie1357 wrote:

Betapa dangkal nya Iman kalian ini!

Apa punya kuat iman la sampai jadi keliru macam ni.. Laughing

Masalah utama saudara adalah lemah dalam pemahaman, pembacaan dan Matematik sampai angka dalam Al-Quran pun keliru sakan.

Gurau saja nooo.. dulu kamu tulis begini:

rafie1357 wrote:
Apa yang saya nampak thread ini sudah menjadi macam tempat pembuangan sampah. Masing2 sibuk dengan lawak jenaka. Perlu kah saya ketogorikan anda dan thread ini sebagai therad lawak jenaka?

Sebenarnya, thread ini sudah menjadi sarkis sebaik sahaja ada badut masuk dan merepek tak tentu pasal..

mmm... sorilah kurang ajar sikit..

Kebodohan kamu menafsirkan kejadian YM sama seperti mukjizat para rasul dan nabi serta rahmat dan pertolongan kepada para solihin adalah pendustaan yang nyata kepada Islam.

Sebenarnya, Allah sedang menguji kamu kerana kamu sudah merasa diri kamu cukup. Jangan pandang hina kepada saya walaupun saya tidak pandai mengaji seperti kamu.

Ingatlah peringatan Allah di dalam Surah A-'Alaq semasa Allah menempelak Abu Jahal.

Allah sayang kepada kamu. Allah juga sayang kepada hambaNya yang menyayangi saudaranya. Saya tidak tahu mengapa kamu sangat memusuhi saya. Memang patut Allah menghantar orang jahil seperti saya untuk menempelak kamu, supaya kamu boleh berfikir dengan waras dan kembali bertaubat kepadaNya.

Firman Allah:

Quote:
Dan tidaklah sama (kesannya dan hukumnya) perbuatan yang baik dan perbuatan yang jahat. Tolaklah (kejahatan yang ditujukan kepadamu) dengan cara yang lebih baik; apabila engkau berlaku demikian maka orang yang menaruh rasa permusuhan terhadapmu, dengan serta merta akan menjadi seolah-olah seorang sahabat karib.
(Fussilat 41:34)

Jangan marah noo.. inikan thread lawak jenaka.. yang gitu-gitu tuu.. Laughing

p/s: Sunnah membaca Surah Al-Kahf pada malam Jumaat.. dah baca?





بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Walau pun sudah jelas bertentangan dengan Al-Qur'an, Hadith dan Ulama Ahlus Sunnah, anda tetap teruskan dengan hujjah2 batil untuk mengelirukan orang lain! Tetapi taktik anda tidak akan berjaya, Kamu pasti akan tenggelam bersama teori batil kamu.


Saya jawab ringkas sahaja segala ucapan batil kamu :


Apa yang saya nampak 2 sahaja point yang kamu nak sebut tetapi menjadi berjela2 kerana keghairahan mempertahankan nafsu kebatilan!


pertama:


Quote:
Bila masa pula ashabul kahfi tidur sampai ribuan tahun sampai hari kiamat? Saudara baca Al-Quran yang mana?



Quote:
Masalah utama saudara adalah lemah dalam pemahaman, pembacaan dan Matematik sampai angka dalam Al-Quran pun keliru sakan
.


Ayat Qur'an di turunkan kepada Nabi tahun bila? Sekarang sudah berapa tahun setelah kewafatan Nabi? Kemudian di campur lagi dengan ratusan tahun lagi sampai Qiamat... cuba kamu jumlah semua sekali tengok.....tak jadi ribuan tahun?

Sekarang siapa yang tak pandai kira2?

Kesombongan manusia selalu menutup pintu hati!



kedua:



Quote:
1) Adakah penciptaan dan kehebatan bangsa Yakjuj dan Makjuj adalah mukjizat atau kurniaan rahmat atau pertolongan dari Allah seperti yang Allah kurniakan kepada para rasul, nabi dan solihin untuk berhadapan dengan orang yang kufur?


Saya bawakan contoh2 tersebut untuk menunjukkan betapa Kekuasaan Allah mengatasi segala sangkaan manusia. BUKAN menyamakan dengan Nabi.!

Menurut Aqidah Ahlus Sunnah Wal Jamaah, Allah Ta'ala bukan sahaja boleh mengubah suatu ketetapan/ peraturan/ hukum alam kerana Mukjizat kepada Nabi, tetapi Dia Maha Berkuasa mengubah nya menurut kehendak Nya.

Kamu kena faham abab Aqidah ini. TIDAK smestinya setiap perkara keajaiban menjadi Mukjizat! Adakala nya suatu keajaiban menjadi "istidraj" kepada manusia. Contohnya mayat Fir'aun di pelihara oleh Allah Ta'ala untuk menjadi bukti dan pengajaran kepada Ummat.

Apa yang terjadi pada akhir zaman ketika datang dajjal dan di susuli Yakjuj makjuj adalah semua nya di luar dari fenomena biasa alam.

Kedatangan Imam Mahdi, Kedatangan Dajjal, Yakjuj Makjuj dan peristiwa2 yang mengiriginya adalah semua nya di luar kebiasaan yang berlaku pada alam ini. Ini sudah di huraikan panjang lebar oleh Ulama2 Ahlus Sunnah di dalam kitab2 mereka. Hanya orang2 jahil yang tidak memahami nya.




Khulasahnya:

Ingat pesanan ini:
Apabila seseorang mula mengengkari Ayat Allah, Hadith Nabi yang sahih dan keterangan Ulama yang muktabar, mentafsir ayat2 Qur'an dan Hadith sesuka selera nafsu nya, maka hatinya akan mula kelam sedikit demi sedikit dan akhirnya gelap terus. Tiada nasihat akan masuk ke dalam hati nya. Semua nasihat orang lain akan di pandang nya enteng dan pendapat nya sebagai benar!

Insaf dan taubat lah sebelum terlambat.
0 Responses