Elias Hj Idris
ikanlepu
Pemerhatian

Joined: May 09, 2008
Posts: 2675

Teman dah dapat pangkat ni di TKO (TranungkiteOnline) sebuah laman maya Pemuda PAS Dungun (Terengganu). Layan Moderator bengong n kepala angin.
Like · · · Promote · 27 minutes ago ·

  • Laksamana Zheng He Dlm forum diberikan amaran 'Pemerhatian', tapi di Shout-Box dah kena banned! Sebuah laman maya parti yang masih perasan bagus, sedangkan pemimpin PAS pun tatau apa itu TKO?
  • Laksamana Zheng He Purata surfer skrg di antara 30-50, tapi MOD kepala angin cakap 'hits' menjangkau 500-600k/hari. Dia lupa thread teman dlu bisa menarik 25-30k hits setiap hari. Tu bru 1 thread.

    Langsung tidak berjiwa besar seperti manusia-manusia hebat zaman dahulu. Inilah spesis Melayu yang ada di tanah air kita. Laksamana Zheng-he dari China siap dengan 1,000 buah kapal (saiznya 10 kali lebih besar daripada kapal Christopher Columbus) meronda perairan Laut China, Selat Melaka, Laut Jawa hingga ke Australia apabila benua asing itu diperintah oleh Raja Albino (Australia).

    Paling tidak tahan tu menghadapi perangai forumer yang dengan selamba badak saja maki-hamun orang; haramjadah la, kepala leper la, giler kentang la sambil menuduh orang lain sesat! Bila dijelaskan kifarah bagi seorang 'anak haram' sepertinya, bru dia tersentak. Pun masih galak untuk maki-hamun orang lagi. Mungkin itu kifarah yang Allah swt tentukan buat dirinya, jadi kita berlapang dada untuk menerima hakikat bahawa itulah habuan selayak buat dirinya. Biar dia tertipu oleh mainan dari dalam dirinya sendiri.

    Kesannya, patut la PAS jatuh sebaik memerintah tidak pun sampai 5 tahun di Terengganu disebabkan oleh sikap yang pelik ini di kalangan beberapa kelompok mereka di sekitar sang penguasa negeri. Tidak pasti pula sejauh mana peranan pemuda PAS dalam usaha menancap kuasa yang sudah terlepas dari tangan? Bila diberikan cadangan, bebal pula penerimaannya!

    Jika nak tahu sikap berkenaan sila telusuri secara cermat gelagat mereka yang mendominasi TKO (TranungkiteOnline), terutama di kalangan webmasternya, moderator malah forumers yang agak pelik sikap dan corak pemikiran mereka. Dalam thread agama nampak masih galak yang dok maki-hamun orang - gila, gamaknya!

    Malah sikap dan pemikiran ini turut menyumbang kepada perolehan kerusi DUN dalam pru lalu; sekadar 15 PR dan BN/Umno masih berkuasa dengan 17 kerusi. Perasan bagus belaka; sama cam si tukang maki n cerca orang dalam laman berkenaan.
1 Response
  1. Elok juga tu... dapat pula mesej drp AbeJay;
    "Kelmarin ambo sembang dgn Ust Tuan Ibrahim Tuan Man. Ambo juga tanya pasai TKO.
    Ust bagitau, "Jangan dok baca mende mengarut dlm TKO!"
    Hehehe... klu AbeJay tipu, fitnah la tu. Namun setakat ini dia masih jujur dengan teman. Alhamdulillah.