Elias Hj Idris
Agak menarik (dibaca pelik!) dengan serangan fahaman syiah di negara ini. Kelakarnya, Melayu terpelajar yang terjebak (atau memang suka dengan tawaran yang ada dalam syiah!). Main hantuk kepala pun tidak mengapa.

Nak dikatakan bodoh tidak mungkin (sebab status terpelajar itu), namun itulah ketentuan Allah swt sesuai/selari dengan permintaan iblis laknatullah. Iblis pun telah bersumpah di depan Allah swt ketika ia dilaknatkan (apabila enggan tunduk kepada Adam a.s).

"Berkata iblis: Demi kekuasaan-Mu sungguh akan kusesatkan mereka (Adam a.s dan anak-anaknya) kesemuanya."  - Shaad: 82

Cara sesat itu pelbagai... maksiat atau dalam masalah kefahaman dan kecenderungan ini (syiah).

"Kecuali hamba-hamba-Mu yang ikhlas di antara mereka," (Shaad: 83) kata iblis lagi.

"Sesungguhnya, akan Kupenuhkan neraka jahannam dengan engkau dan orang-orang yang mengikut engkau sekelian."  - Shaad: 85

Maka jelaslah ke mana haluan yang bakal ditempuh oleh sekelian peminatg syiah ini (hasil daripada kerja iblis itu). Maka ketentuan qadar Allah swt itu turut merangkumi permintaan ini serta dengan kehendak-Nya belaka.

Sebab dalam satu hadis Qudsi Allah swt ada menyebutkan, "Akulah yang mencipta kebaikan dan kejahatan. Maka berbahagialah siapa yangtelah Kutakdirkan kebaikan di tangannya, dan celakalah siapa yang telah Kutakdirkan kejahatan di tangannya." - riwayat Thabarani daripada Ibnu Abbas.

Dalam kontek syiah ini, dalam hadis Qudsi juga Allah swt berfirman sebagaimana yang disabdakan oleh Baginda Rasulullah saw, "Aku membalas orang-orang yang Aku benci dengan orang-orang yang Aku benci, kemudian Aku seret mereka sekelian ke dalam neraka."

pop
Prebet
Prebet


Joined: Dec 04, 2009
Posts: 166
PostPosted: Sat Jun 22, 2013 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Risau betul baca hal2 kesyiahan ini. Wahai pakcik2 sekalian, adakah kamu tidak terfikir ini adalah salah satu cara yahudi nak memecah-belah-musnah-ranapkan Agama Islam sebagai mana kristian (asalnya berpandukan Kitab Injil) sekarang terbahagi pelbagai aliran; umumnya Orthodox dan Protestant.

Apa saya nampak Islam aliran Sunni ini hendak dijadikan sama seperti Orthodox (Perumpamaan ok!)... manakala Islam aliran Syiah pula seperti Protestant.

Cuba bayangkan keadaan ini berlarutan 200-300 tahun. Siapa tak suka nikah mutaah?


Tak payah tunggu 200-300 tahun la. Sekarang pun keadaan sudah cukup merumitkan. Puncanya apabila rakyat dibiarkan buta agama. Kesan awalnya apabila tulisan jawi diharamkan oleh Menteri Pelajaran (Umno) pada tahun 1962. Apabila seseorang itu buta jawi maka dengan sendirinya dia akan buta Al-Quran. Apabila dia buta Al-Quran maka secara langsung dia akan buta agama; hidup bak layang-layang terputus talinya - terawang-awang di angkasa.

Tanpa 'kota Tuhan' dalam dirinya maka iblis akan menerjah di segenap sudut dan di sebarang kesempatan. Inilah yang berlaku masa kini di kalangan orang-orang Melayu apabila cuma tinggal 10% Melayu yang solat secara tetap. Selebihnya, terdedah kepada kehendak iblis laknatullah.
2 Responses

  1. Anonymous Says:

    Nikah Mutaah dgn syarat2 longgar amalan nikah kedua Puak Syiah.
    Nikah kontrak nikah sementara short terms short games jadi mudah.
    Nikah Daem dgn syarat2 ketat tiada pilihan amalan Puak Sunni ASWJ.
    Nikah berkekalan pelihara hak wanita dan anak sah tersangat payah.
    Mana jenis nikah jadi pilihan amalan carilah nikah yg diredhoi Allah....