Elias Hj Idris
Oleh: politikar (TKO)

"Ali" mana yang digambarkan oleh puak syiah ni?

Rasanya jawapan kat syiah archery ni dah dijawap berulang kali oleh para sahabat ASWJ TKO; mungkin puak syiah dan wahabi syiah tak paham atau tak mau nak paham saja.

Pelik ka mengaku sebagai "muslim" tapi kritik para sahabat Rasullullah s.a.w - maki hamun sahabat Rasullullah s.a.w termasuk ummul mukminin Saidatina Aishah r.a - isteri Rasullullah s.a.w!

Pelik atau tak persoalkan takdir ALLAH S.W.T yang telahpun lama berlaku. Mana rukun iman; beriman dengan Qada' dan Qadar akan puak-puak syiah ni? Kenapa nak cari kesalahan para sahabat Nabi s.a.w?

Kenapa tak pertikaikan bapa munafik Abdullah bin Ubayy? Atau Ka'ab atau Tsaglabah yang tak mau bayar zakat. Atau Abu Lahab atau mungkin juga Santa Claus; dongeng yang menjadi sumber pembohongan Kristian?

Walaupun ayah Saidina Ali r.a ialah bapa saudara Nabi s.a.w yang juga menjaga Nabi s.a.w, tetapi Abi Talib masuk neraka - sebab tak beriman. Itupun tak dak sikit pun dalam hati aku nak pertikai... tak dak nak kritik apatah lagi nak maki-hamun Abi Talib.

Adalah gila nak jawab soalan syiah archery - yang dok tanya benda-benda bodoh. Para sahabat maksum ka tak? Tak logik ada orang lain selain daripada Rasul dan Nabi Allah swt sahaja yang maksum. Saidina Ali r.a tidak maksum; cuma sahabat Nabi s.a.w, tetapi mereka telah diredhai Allah swt dan para sahabat itu sedang bahagia di alam barzakh dan di akhirat kelak. Sedangkan kita ni cuma nak ikut cara depa saja - ikut cara Rasullullah s.a.w dan para sahabat tersebut.

Memang ada ketegori 'sahabat' pada zaman Nabi s.a.w masuk neraka; contohnya Abdullah bin Ubaiyy; ketua kaum munafik penyebar fitnah - yang bersolat pun di belakang Nabi saw, tapi dok sebar berita fitnah terutama kat ummul mukminin Saidatina Aishah r.a - isteri Nabi s.a.w. Jelas puak syiah memang ikut jejak Abdullah Ubayy memaki Saidatina Aishah r.a; masuk neraka free saja! Sedangkan syiah mengaku Islam @ muslim, tapi berfikrah jahat dan sesat. Kalau setakat kahwin muta'ah tu Saidina Ali r.a ada kahwin muta'ah ka? Ali mana yang syiah dok puja dan dok sembah ni?  Ali Bapoo (Allahyarham) yang kahwin dengan Mas Anizan tu ka? Tak mungkin sama sekali Saidina Ali Karamallah Wajhah!

Satu lagi kisah “sahabat” zaman nabi s.a.w yang masuk neraka - Qotzman yang jadi pahlawan neraka walaupun solat sampai hitam dahi dan mati di medan perang - di mana dia berperang bukan kerana Allah swt, tetapi berperang sebab nak jaga keamanan kota Madinah saja - sama macam gambar keranda pejuang Hizbola yang mampuih keghaih kat Syria; apa dalam syiah tak dak istilah mati syahid ka? Memang tidak dapat dinafikan bahawa Saidina Ali Karamallah Wajhah dan anaknya Saidina Hassan r.a dan Hussein r.a serta juga Saidina Uthman bin Affan dan Saidina Umar Al-Khattab itu menemui maqam SYAHID.

Macam yang aku kata sebelum ni kalau di zaman sahabat dulu kepala puak syiah yang dok puja... yang dok bertuhankan “Ali” inilah yang memula sekali dipancung oleh Saidina Ali Karamallah Wajhah dan Saidina Hassan dan Saidina Hussein r.a sebab apabila dibaca sejarah Islam (sirah) dan menjiwai sirah tersebut kita tau bagaimana kasih sayang di antara sahabat Rasullullah s.a.w. Saidina Ali k.w itu amat sayangkan sahabat yang lain - pasti Saidina Ali penggal kepala puak-puak syiah ni sebab maki-hamun orang-orang beriman dari kalangan para sahabat!

Sebenarnya, mengkritik; menghina; memaki hamun para sahabat Rasullullah s.a.w jauh lebih teruk daripada mengkritik, menghina dan memaki hamun sesama kita! Jadi jaga-jaga sebelum sesiapa pun mengkritik, menghina dan memaki hamun sahabat Rasullullah s.a.w!

Alhamduliilah aku ucapkan jutaan malah billion terima kasih pada sahabat-sahabat ASWJ yang banyak mengemukakan fakta kemungkaran dan kebathilan syiah. Selama ini aku hanya tahu beberapa kerat saja - macam syiah dok maki hamun para sahabat Rasullullah s.a.w di mana syiah percaya sepatutnya “Ali” yang menjadi “rasul” tetapi malaikat Jibril a.s “tersilap” pula terberikan kepada Muhammad Rasullullah s.a.w!

**Klu malaikat tersilap bermakna mereka derhaka kepada Allah swt!

Alangkah bodohnya puak syiah ini apabila percaya macam tu. Tahukah depa yang Saidina Ali Karamallah Wajhah umur berapa di waktu tu? Saidina Ali Karamallah Wajhah ialah kanak-kanak yang mula-mula sekali menerima Islam; takkan Allah swt nak lantik rasul terakhir dari kalangan kanak-kanak?

Hasil daripada pembongkaran pejuang-pejuang ASWJ di TKO ni pasai kebathilan dan kemungkaran syiah, maka banyak ilmu yang aku dapat. Terima kasih lagi sekali kepada sahabat-sahabat pejuang ASWJ di TKO; semoga Allah swt merahmati kalian. Jasa hangpa tu hanya Allah swt sahaja yang dapat membalasnya!

Sekarang baru aku tau “taqiyyah” puak syiah ni; macam mana ulama syiah (mullah) yang dianggap macam pope dan maksum ...sampai tahik “mullah” syiah pun depa makan - katuk kepala sampai berdarah; pukui badan sampai berdarah... di mana pergerakan ekonomi depa digunakan untuk menarik umat Islam (ASWJ) masuk jadi syiah - dulu aku ada terbaca dalam TKO ni tentang air ECPI tu milik syiah - di mana dakyah syiah, doktrin-doktrin syiah memang bahaya dan sesat lagi menyesatkan!

Baru aku tau bahawa syiah ialah satu bentuk “Islam” baru yang menggunakan kesemua elemen agama musyrikin kafir dengan tambahan - antaranya syiah hantuk kepala pasai peristiwa Karbala; elemen Yahudi dengan meletakkan dahi kat dinding; cumanya syiah tambah sikit hantuk kepala sampai berdarah! Elemen Hindu/Majusi dalam syiah ialah tikam diri sama macam Hindu yang membawa kavadi. Elemen Kristian dalam syiah ialah memuja dan menyembah mullah macam paderi yang 'maksum' - cuma syiah tambah sikit; makan najis mullah... khaq ptui!

Ringkasnya perbezaan syiah dengan ASWJ memang teramat ketara. Jika berdasarkan akidah syiah jelas syirik kepada Allah swt dan 'tidak beriman' kepada Nabi Muhammad Rasullullah saw; para malaikat a.s pada Qada' dan Qadar - yang jauh berlainan dengan kita Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ).

Terima kasih juga pada puak wahhabi... sama ada wahhabi ASWJ mahupun wahhabi syiah ....hari ni aku menemui satu ilmu baru - kaitan wahhabi dengan syiah.

Wahhabi sesatnya kerana menjisimkan Allah swt - kafir

Tafsiran aku pada wahhabi bukan merujuk pada Sheikh Muhamad Abdul Wahhab atau Ibu Tamiyyah di mana aku tak pernah baca buku depa; aku cuma tau dari mulut puak2 wahhabi yang dok juai nama depa tu, tapi yang aku maksudkan wahhabi ialah sejenis golongan yang tak mau menerima mazhab, iaitu ASWJ. Mereka juga golongan yang asyik membid'ahkan sana-sini... dan wahhabi yang menentang/menghalang perbuatan makruf ... contohnya baca yasin malam jumaat bid'aah katanya; inilah puak wahhabi yang nak buat Islam ikut kepala hotak depa - kononnya dari hadis “sahih”, tapi beza antara sunnah dengan Hadis pun tak tau lagi!

Sunnah ialah perbuatan yang dilakukan oleh Rasullullah s.a.w, sedangkan hadis ialah sabda atau perkataan Rasullullah s.a.w. Perbuatan para sahabat ialah sunnah Nabi s.a.w sebab sahabat r.a pernah tengok perbuatan Nabi saw sebab sahabat r.a ada bersama Rasullullah s.a.w.
ASWJ adalah satu jalan syarak yang meletakkan akidah dan ibadah mengikut apa yang dilakukan serta diajar oleh Nabi Muhammad Rasullullah s.a.w

Sementara syiah pula ialah “Islam baru” dari pelbagai sumber; yang jauh berbeza dengan Islam ASWJ; namapun Ahli [b]SUNNAH[/b] takkan benda sunat doa qunut subuh nak kata bid'aah! Jadi kenapa dari 1,000 tahun lepas Mazhab Syafie diiktiraf sebagai ASWJ - kalau doa qunut dikira bid'aah maka semestinya Mazhab Syafie jadi 'ABWJ', iaitu Ahli Bidaah Wal Jamaah! Kesimpulannya, dia adalah penentang mazhab ABWJ bukanlah ASWJ!

Islam ni ada banyak - syiah, ayah pin, rasul melayu; awie tokey kelab malam, omar din, pekuda pekasa, qadiani adalah di antara yang mengaku “Islam”! Namun pada hakikatnya cuma Ahli Sunnah Wal Jamaah yang sebenar-benar Islam! Dombaan yang lain itu hanya palsu belaka.

Semua pihak kena terima hakikat bahawa jemaah apa pun mesti ikut ASWJ; tak kiralah sama ada jemaah Abim ka JIM ka,  PAS ka, tabligh ka, toreqat ka, wahhabi ka atau apa jua yang lain kena ikut dalam Ahli Sunnah Wal Jamaah - baru itu dinamakan Islam.

Buktinya ialah daripada hadis ini - Daripada Auf Bin Malik RA berkata: Rasulullah saw bersabda :- “Umat Yahudi telah berpecah-belah menjadi 71 golongan, maka hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan yang 70 lagi akan masuk neraka; umat Nasrani akan berpecah-belah menjadi 72 golongan, maka 71 golongan masuk neraka dan hanya 1 golongan sahaja masuk syurga; Demi Tuhan yang diriku dalam Kekuasaan-NYA, matku akan berpecah menjadi 73 golongan, hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan 72 lagi akan masuk neraka”. Sahabat bertanya, "Golongan mana yang selamat?”. Nabi saw menjawab, "mereka adalah jamaah”(Golongan Ahlus Sunnah Wal Jamaah) Hadis Riwayat Ibnu Majah.

Sebenarnya, sapa- sapa pun boleh mengaku "muslim", tetapi yang nak diterima Allah swt telah pun dikhabarkan Nabi s.a.w - hanya ASWJ, iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah!

Lawaknya hadis ini yang cuba di"maudhu"kan oleh puak syiah melalui wahhabi - mula-mula dikatakan hadis ni daif/lemah dulu. Lepas ni, lama-kelamaan jadi “maudhu”lah pula; banyak di web yang kata hadis ni daif - lemah, tetapi paling lawaknya ialah muka sekoq-sekoq yang kata lemah tu masih muda lagi ...terlalu kanyiaq - budak hingusan; bulu pahat baru tumbuh; baru hapai sebuah dua hadis, tetiba sudah boleh jadi “muhaddisin” - nak mempertikaikan hadis tu daif!

Maksud Hadis sudah jelas bahawa syiah bukanlah Ahli Sunnah Wal Jamaah; syiah sudah terkeluar dari "Jalan Yang Lurus" (Al Fatihah), iaitu Islam yang diredhai Allah swt.

Wahhabi yang masih berpegang dengan Mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah - masih lagi dikira ASWJ. Cuma kalau wahhabi, tapi tak mau ikut Mazhab ASWJ... tak mau ikut mazhab ...nak ikut kepala hotak sendiri paham2 sajalah.

Sebaliknya, jangan kecewa jika dituduh wahhabi kalau hangpa masih berpegang pada ASWJ; aku pun pernah di tuduh wahhabi dan macam-macam tuduhan buruk lagi; fitnah yang sentiasa berjalan.

Tetapi janganlah marah bila orang tuduh hangpa wahhabi sebab hangpa memang pun wahhabi!

Hadis ni aku belajaq 30 tahun lepas lagi; di waktu tu tak ada pulak sesiapa yang kata daif... lemah atau maudhu... palsu, tetapi bila check di internet - memang popular hadis ni dikatakan lemah, dhaif - zionis syiah punya angkara!

Jadi puak syiah dengan wahhabi, jangan pakai alasan hadis ni dhoif naa; aku pegang hadis ni sahih.
Kita kena tau strategi syiah di mana mereka membuatkan kesemua hadis sahih yang boleh dijadikan hujah untuk membuka kemungkaran dan kebathilan syiah sebagai hadis dhaif/lemah dan seterus dicap maudhu/palsu; sebab syiah tiak mahu tembelang depa terbongkar dan dakyah syiah kepada umat Islam ASWJ terhalang! Jadi kita kena tau juga strategi musuh Islam a.k.a musuh Allah swt.
Syiah adalah zionis muslim. Kalau dikaji wahhabi pula memamng ia dicipta oleh zionis syiah - disebabkan syiah tidak mahu temberang penipuan syiah itu terbongkar. Jadi digunakan mereka wahhabi sebagai alat untuk membantu syiah mengharamkan mazhab ASWJ - sebab itu ada golongan anti mazhab, iaitu puak yang tidak mahu bermazhab!

Persamaan wahhabi dengan syiah ialah depa ada 'time machine;, iaitu mesin masa yang mana depa boleh balik ke zaman dulu - 1400 tahun dulu nak tengok apa yang berlaku; pada puak syiah depa tengok untuk salahkan para sahabat r.a, khulafa ar-Rasyidin yang awal: Saidina Abu Bakar, Umar dan Uthman r.a.

Pada wahhabi pulak depa boleh balik ke zaman Rasul tengok yang itu 'sunnah' atau 'bid'aah; hadis tu sahih atau palsu! Apa yang depa suka - memenuhi nafsu dan hujah depa - hadis tu sahih la yang depa tak suka dan backfire depa balik... maka jadilah ia hadis palsu!

Pi mai pi mai dok tang tu jugak; wahhabi hanya alat syiah untuk menyesatkan dan mensyirikkan umat Islam (ASWJ).

Bagi menjawab soalan archery melalui tok_batin ni...
TOK_BATIN: "Kenapa sekalian ramai puak sunni TKO ni dah tak mampu ke? Takkan dalam ramai-ramai ni tak mampu berhadapan dengan tuan archery sorang.

Tapi nampaknya setakat ni tak ada sorang pun yang mampu lagi menahan asakan tuan archery... tuan archery tikam berdada."

Hebat hang puji archery syiah ni Tok_Batin; ada peluang muta'ah dengan... ka?

TOK_BATIN: "Pasal sejarah selepas kewafatan baginda Rasul.... ada yang kalut menerkam hendak mengambil kepimpinan, sedangkan kepimpinan yang sah adalah Ali kerana telah diwasiatkan oleh Baginda Rasul".

Jawapannya begini, "archery hidup ka pada zaman tu? Mesti tidak kan! Takkan yang ni pun tak boleh nak pikiaq lagi? archery dah fitnah para sahabat r.a  - satu tuduhan fitnah yang amat berat ke atas para sahabat Rr.a kononnya 'gila kuasa' dan aku tidak pernah jumpa lagi sirah yang mengatakan Saidina Ali r.a bantah sebab sahabat r.a yang lain jadi khalifah. Di mana hadis Ali k.w. kena jadi khalifah boleh direka oleh puak-puak syiah."

Nak ikut ka auta muslim syiah si archery? Kena ingat fahaman 'syirik' syiah ialah Ali k.w. sepatutnya jadi rasul!

archery mereka-reka cerita fitnah ke atas para sahabat Nabi s.a.w yang telah di'kurnia'kan jalan yang lurus oleh Allah swt seperti yang tersebut dalam surah Al Fatihah.

Nampak sangat puak-puak syiah telah berada di landasan syirik yang nyata; di mana dosa syirik tidak akan diampunkan Allah swt walapun kamu seorang muslim!

Puak syiah tidak beriman dengan Qada' dan Qadar apabila depa mengkritik para sahabat r.a macam archery pertikaikan sejarah perlantikan sahabat sebagai khalifah.

Syiah tidak beriman dengan malaikat ditambah lagi apabila syiah memfitnah malaikat Jibril a.s 'tersilap' memberi pangkat rasul pada Muhammad s.a.w; sepatutnya pangkat itu diberikan pada Ali k.w.

Lawak zionis daripada syiah!

TOK_BATIN: 1."Jawablah balik terkaman tuan archery tu, kilaslah balik dengan hujjah... jangan merapu meraban bab-bab lain... bab katok kepala ke, nikah mut'ah ke, imamah ke.... itu kemudian sikit."

2.Tuan archery keluarkan ayat Al-Qur'an.... nah.... hujjahkanlah... tafsirkanlah maksud ayat itu.

Bukan mudah nak tafsir Al-Quran walau satu ayat, tambahan di akhir zaman ni nak jadi mutafsirin kena ada 12 ilmu - kalau nak tau tanya skuadpeninjau... aku rasa dia hafal Quran.

Lagi satu Al-Quran ini ialah mukjizat Nabi s.a.w. Walaupun hanya beberapa ribu ayat, ilmu Al-Quran tidak pernah habis. Contoh ayat ni - Al Kahfi: ayat 109, "Katakanlah: "Kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk (menulis) kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habislah lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan sebanyak itu (pula).

Dan Surah Lukman Ayat 27, "Dan seandainya pohon-pohon di bumi menjadi pena dan laut (menjadi tinta), ditambahkan kepadanya tujuh laut (lagi) sesudah (kering) nya, niscaya tidak akan habis-habisnya (dituliskan) kalimat Allah. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana."

Aku rasa tak payah diberatkan hujah dengan puak syiah yang syirik dengan Al-Quran ni sebab kita ASWJ pun tau depa syiah hanya guna Al-Quran untuk mencari FITNAH ke atas ASWJ dan para sahabat Rasullullah s.a.w seperti maksud surah Ali Imraan: ayat 7;

"Dia lah yang menurunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab Suci Al-Quran.

Sebahagian besar dari Al-Quran itu ialah ayat-ayat 'muhkamaat' (yang tetap, tegas dan nyata makna serta jelas maksudnya); ayat-ayat muhkamaat itu ialah ibu (atau pokok) kepada isi Al-Quran. Dan yang lain lagi ialah ayat-ayat 'mutasyaabihaat' (yang samar-samar, tidak terang maksudnya). Oleh sebab itu (timbulah faham yang berlainan menurut kandungan hati masing-masing).

Adapun orang-orang yang ada dalam hatinya kecenderungan ke arah kesesatan, maka mereka selalu menurut apa yang samar-samar dari Al-Quran untuk mencari fitnah dan mencari-cari takwilnya (memutarkan maksudnya menurut yang disukai). Padahal tidak ada yang mengetahui takwilnya (tafsir maksudnya yang sebenar) melainkan Allah. Dan orang-orang yang tetap teguh serta mendalam pengetahuannya dalam ilmu-ilmu agama, berkata: "Kami beriman kepadanya, semuanya itu datangnya dari sisi Tuhan kami". Dan tiadalah yang mengambil pelajaran dan peringatan melainkan orang-orang yang berfikiran seperti,

TOK_BATIN: "Sekalian sunni tak boleh baca lagi apa yang tersirat dari maksud tuan archery? Biar aku bagitahu sikit... tuan archery sedang pasang jerat dengan ayat tu, bukan jerat akidah atau apa, tapi itu namanya jerat hujjah, tersilap masuk tertiarap makan pasirlah kamu; nak aku yang wahhabi ni ajar lagi? Tak boleh... aku tak boleh ambik bahagian; kena jadi org tengah!

Sorilah Tok_Batin, ini bukannya hujjah. Ini ialah penerangan 'yang haq (ASWJ) melawan yang batil' (syiah).  Jika hujah mesti ada kalah dan menang, sdangkan penerangan tak ada kalah atau menang. Cuma faham atau tidak saja... atau memang sengaja tak mau faham! Jadi diharap kepada syiah Melayu dan wahhabi syiah - insaflah dan baliklah kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah yang diredhai Allah swt di mana setiap detik kehidupan pintu taubat sentiasa terbuka; Allah swt Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Sakit di dunia habisnya (pada akal) ialah mati, tapi macam mana di akhirat - azab Allah swt tak mati dan sakitnya yang berpanjangan; bayangkan sakit dunia akibat kuman yang kecil tak nampak dengan mata pun manusia kita dah tak boleh tahan. Kita kalah dengan azab Allah swt melalui kuman inikan pula azab api neraka - yang paling azab dari segala azab. Itulah janji Allah swt yang akan ditepati. Janji Allah swt Yang Benar. SUBHANALLAH.

Terpulanglah pada hangpa - nak paham atau tidak hidayah itu dari Allah swt bukan dari aku. Yang baik itu Ddri Allah swt, sementara yang buruk itu dari nafsu aku. Harap maaf kalau terkasar bahasa... kalau tersalah eja.
4 Responses
  1. matt007 Says:

    Kaitan Syiah dan Wahabi
    =======================

    Selepas kewafatan Saidina Usman al-affan (dibunuh hasil konspirasi Yahudi), umat Islam terpecah kpd 2 golongan iaitu:

    1) Team A yg terdiri dari Saidatina Aishah, Muawiyah, Thalhah, Al-Zubair ra dsb
    --> team ini berkembang menjadi ASWJ

    2) Team B yg dikepalai Saidina Ali KMWJ
    --> team ini berkembang menjadi ahlul bayt

    Akibat hasutan golongan munafik yg dikepalai agen yahudi iaitu Abdullah bin Ubai, team A dan B dilaga-lagakan supaya bermusuhan. ini adalah taktik yg biasa digunakan oleh yahudi ie 'divide n rule' serta 'ordo ab chao'

    akibat hasutan ini maka berlakulah perang Jamal

    Kemudian timbul pula kisah Muawiyah yg tdk berpuas hati dgn Saidina Ali kerana tdk mengambil tindakan sewajarnya menyiasat dan menghukum pembunuh Saidina Usman, sdgkan pada hemat Saidina Ali, baginda lebih mementingkan perpaduan umat Islam yg sdg terpecah ketika itu

    Sekali lagi yahudi memainkan peranan disini mengapi-apikan team Muawiyah dan Ali sehingga berlakunya perang Siffin

    Golongan yahudi yg sama jugalah yg membunuh Saidina Ali KMWJ

    Maka selepas Saidina Ali dibunuh, Hassan dilantik secara sebulat suara sebagai khalifah

    Oleh kerana Saidina Hassan mementingkan kemaslahtan ummat, baginda melantik Muawiyah sebagai Khalifah yg baru

    Sekali lagi yahudi memainkan peranan dgn meracun Hassan sehingga beliau wafat, dan menuding jari kpd Muawiyah

    Muawiyah kemudian melantik anaknya, Yazid sebagai khalifah yang baru

    Kemudian, sekali lagi yahudi cucuk jarum permusuhan antara Yazid dgn Hussin, sehingga Hussin berangkat ke Kuffah, sehinggalah Hussin terbunuh di Karbala (dibunuh oleh Yahudi juga)

    Jadi lihatlah, sahabat2 Nabi tidak bersalah---yg bersalah adalah puak2 yahudi laknatullah yg diketuai agennya iaitu Abdullah bin Ubai

    Sehingga kini,

    Team A (ASWJ) masih belum boleh bersatu dgn Team B (ahlul bayt)

    --sehinggalah berkembangnya pengikut extreme dari team A iaitu WAHHABI dan dari team B iaitu SYIAH

    Jadi golongan manakah yg selamat?

    -->iaitu golongan yg mengekalkan ciri2 asal team A dan team B iaitu ahlul sunnah wal jamaah sebagaimana ajaran Nabi Muhammad s.a.w


    -matt007


  2. Wahhabi-syiah ble team-up utk menentang ASWJ. Ini dapat dilihat dlm thread 'kejahatan' syiah di mana totok wahhabi seakan membela puak syiah; janji menghodohkan wajah ASWJ.
    Mmg jahat n hina sekali peranan Yahudi laknatullah. Apa yang dikesalkan adalah 'puppet' mereka itu - wahhabi n syiah; tempah jalan ke neraka secara percuma!


  3. Anonymous Says:

    Syiah Ali hanya mencintai sebenar2 Ahlulbait Nabi,
    Syiah Sesat tak kenal pun siapa dia Ahlulbait Nabi.
    Wahabbi Dajjal membenci takutkan Ahlulbait Nabi,
    Wahabbi Dajjal hapuskan bukti sejarah Ahlulbait Nabi.
    Sunni (ASWJ) tak kenal sape 28 Kafir Kurish zaman Nabi.
    Sunni (ASWJ) hanya Pak Turut ajaran 3 Sahabat Nabi...

    Raja Iskandar Zulqarnaen hanya dok wisyar perhati,
    Akhir Zaman nanti benteng mana ditumbangkan nanti...


  4. Anonymous Says:

    SYIAH N WAHABBI PAK TONGKOL
    .... VS ....
    SUNNI N WAHABBI PAK BAHALOL

    Buktinya ialah daripada hadis ini - Daripada Auf Bin Malik RA berkata:

    Rasulullah saw bersabda :- “Umat Yahudi telah berpecah-belah menjadi
    71 golongan, maka hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan yang
    70 lagi akan masuk neraka; umat Nasrani akan berpecah-belah menjadi
    72 golongan, maka 71 golongan masuk neraka dan hanya 1 golongan sahaja
    masuk syurga; Demi Tuhan yang diriku dalam Kekuasaan-NYA, umatku akan
    berpecah menjadi 73 golongan, hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga
    dan 72 lagi akan masuk neraka”. Sahabat bertanya, "Golongan mana yang
    selamat?”. Nabi saw menjawab, "mereka adalah jamaah”(Golongan Ahlus
    Sunnah Wal Jamaah).

    - Hadis Riwayat Ibnu Majah.

    Ini Hadis Palsu hasil rekacipta ciplakan Puak Sunni asal The 3 Gangs dari
    Puak 28 Kapir Kuraisy. Hadis ini "Hakcipta Terpelihara" hahaha... hingga
    diheret Puak Sunni dgn Puak Wahabbi keNeraka.. Hehehe... padan muka..