Elias Hj Idris
alahaipas (seorang pecacai umno di laman TKO) wrote:

Tak timbul isu nak buat baik kat sini. Tunjukkan saja ayat yang saya mintak tu kalau ada. Kongsikan ilmu agama tuan2 yang tinggi2 belaka tu kat sini.

Yang mempertikaikan keislaman Tun Mahathir tu pun senyap jer.

Dah la'ih sangat... 54thn

Jawapan teman itu:

"Janganlah kamu jual ayat2-Ku dengan wang yang sedikit. Barangsiapa (sori ya... Allah tak sebut pun nama Mahathir atau umno) yang tiada menghukum menurut yang diturunkan Allah, maka mereka itu orang2 kafir." - akhir surah Al-Maidah: 44

Mahathir/umno mmg tolak hukum Al-Quran dgn menerima ketetapan Lord Reid sbg sumber hukum di negara ini. Jadi mereka tu dah sah kafir apabila tidak mau menerima ketetapan hukum Allah swt sebagai sumber perundangan tertinggi dalam alam ini.

"Tiadakah mereka tahu, bahawa barangsiapa (lagi... tak sebut pun nama Mahathir/umno tau!) mendurhakai Allah dan rasul-Nya, sesungguhnya untuknya neraka jahannam serta kekal di dalamnya. Itulah kehinaan yang besar." - surah At-Taubah: 63

Apabila menolak hukum Al-Quran tu derhaka la jawabnya terhadap Allah dan rasul-Nya. Jadi, apabila derhaka apakah perintah Allah swt terhadap rasul-Nya itu?

"Hai Nabi, berjuanglah terhadap orang2 kafir dan orang2 munafiq dan keraslah terhadap mereka. Dan tempat mereka dalam neraka jahannam. Itulah tempat kembali yang jahat." - surah At-Taubah: 73

Selain daripada kafir, tanda-tanda munafiq itu adalah seperti sabda Nabi saw; iaitu apabila berkata-kata, dia bohong; apabila diberi amanah (memerintah negara ini la), dia khianat (tu yg dok lakukan rasuah, fitnah dan kezaliman); apabila berjanji, dia mungkir (mana umno pernah bercakap benar - asyik tipu memanjang); dan apabila bertelagah (mcm skrg la...), dia mesti nak menang (wat fitnah pun takpe!).

Dan bagi orang2 yg mcm ni... apakah perintah Allah yg pasti dan tegas?

"Janganlah engkau sembahyang atas seseorang yang telah mati di antara mereka selama2nya dan jangan pula engkau berdiri di atas kuburnya (buat ziarah) - (ziarah pun Allah larang, sdra oii!). Sesungguhnya mereka itu kafir terhadap Allah dan rasul-Nya, dan mereka mati, sedang mereka itu fasiq." - surah At-Taubah: 84

So, maaf la sdra alahaipas... kata teman itu dia mmg tak pernah ziarah bila ada org umno yang mampuih. Usahkan nak disembahyangkan berpunca daripada larangan ini. Malah klu pi ke kubur pun apabila ternampak kubur org umno, teman itu kata dia ludah je.

Dan satu lagi... teman itu kata dia belum tarik lg sumpahnya yang dibuat 12thn dlu nak kencing atas kubur Mahathir, insyaAllah.

p/s kata tuk guru sumpah yg tak baik ble disurutkan, tak berdosa. Tapi klu dibuat pun terhadap manusia 'celaka' seperti kafir dan munafiq itu takde salahnya, kan!

Menurut katanya, dia pun biasa lepak di Seri Perdana bersama Marina & kengkawan. Tapi dia benci bkn krn sentimen, tapi dia benci krn geng umno cukup derhaka kpd Allah swt. So, bencinya itu krn Allah. Dia sbg btg tubuh Mahathir, teman itu kata dia tak rasa apa pun - cam tengok batang tubuh lembu je.

Pun benci juga, rasanya - pengarang.
0 Responses