Elias Hj Idris
Lambat-laun UMNO yang zalim akan tersungkur jatuh tergolek-golek walaupun pecacai dan dajainya berkerja tanpa henti-henti mempertahankannya. Itulah sunnatullah.

Kita benci mereka, tapi belum tau siapa musuh selepas ini?

Soalnya apakah golongan Islam mampu merebut kepimpinan dan kekuasaan setelah jatuhnya UMNO? Nik Aziz kata tak mampu, jadi Anwar yang layak jadi ketua!

Sewaktu Raja Farouk jatuh, ramai yang menjangka Naquib akan membina Mesir baru berdasarkan Islam; terdapat pimpinan Ikhwan yang terpesona dan terlibat dalam kerajaan walaupun sehingga terpaksa menanggalkan 'pakaian' Ikhwan mereka. Akhirnya Gamel Abdel Nasser memburu, menangkap, memenjara dan membunuh ribuan ahli Ikhwan; masihkah diingat akan Abdul Kadir Audah, Syed Qutb, Farghli, Yusuf Hawasi dll?

Dr Siddique Fadhil seketika dulu pernah membandingkan kisah ini dengan cerita penolak kereta buruk yang rosak. Sebaik kereta itu hidup enjinnya, pemandu terus memecut laju; konon bimbangkan enjinnya akan mati semula. Si penolak kereta hanya mendapat asap hitam yang tebal... dan ditinggalkan di jalanan yang sunyi meraba di malam nan kelam.

Usaha mengenepikan golongan dakwah setelah menang, sering berlaku di mana-mana pelosok dunia atas alasan tidak ingin mengganggu proses reformasi. Akhirnya golongan Islam menjadi musuh kepada sang pemerintah.

Kata Ahmad Syauki: "Teman dalam politik, musuh apabila berkuasa!"

Aku bimbang ahli-ahli PAS adalah penolak kereta itu!

-  abuadil_alkaf
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.


  2. Unknown Says:

    So sedap tak bila melayu barua DAP pegang pentadbiran?